• Polecane
  • W centrum uwagi
  • Wiadomości

AARGM można łatwo zintegrować z polskimi F-16 [Defence24.pl TV]

„W przypadku F-16 Polskich Sił Powietrznych,  AARGM bardzo prosto zintegrować z szyną danych 1553” – mówi w rozmowie z Defence24.pl TV Kierownik projektu pocisków przeciwradiolokacyjnych w firmie Orbital ATK Patrick Figge.

„AARGM można uruchomić, mieć go podwieszonego na pylonie pod skrzydłem w stanie aktywnym, i szukać zagrożeń (…) w tym przypadku pocisk działa jak ostrzegacz przed radarami i sensor jest uzbrojeniem. Jeśli w trakcie lotu nosiciel nie posiada własnego radaru, lub chce wzmocnić go AARGM - istnieje taka możliwość. Możliwe, że AARGM wykryje coś, czego nie wykryją inne systemy” - tłumaczył kierownik projektu pocisków przeciwradiolokacyjnych w firmie Orbital ATK Patrick Figge. 

Pocisk AARGM jest więc w stanie wyszukiwać zagrożenia i potencjalne cele, zwiększając tym samym świadomość pola walki pilotów przenoszących ten pocisk myśliwców.

Pocisk AARGM powstał w oparciu o konstrukcję istniejących rakiet HARM. Wykorzystano głowicę bojową, ogólną konstrukcję, i elementy układu napędowego. Nowy jest natomiast system naprowadzania, złożony cyfrowej pasywnej głowicy radiolokacyjnej, z układu INS/GPS oraz aktywnego radaru milimetrowego. 

Jak tłumaczył w wywiadzie dla Defence24.pl TV Patrick Figge AARGM stanowi rozwinięcie systemu HARM. W bardzo pomysłowy sposób stworzyliśmy nowy i tak naprawdę rewolucyjny system rakietowy bez opracowywania nowej rakiety”. Wielosensorowa głowica naprowadzająca pozwala również na zwalczanie celów nie będących stacjami radiolokacyjnymi, jeżeli znana jest ich lokalizacja.

Przedstawiciel Orbital ATK zaznaczył przy tym, że integracja AGM-88E AARGM z samolotami F-16 Jastrząb Sił Powietrznych RP może być z łatwością zrealizowana: „Już odpaliliśmy pocisk z F-16 z sekcją sterowania AARGM. Różnica polegała na tym, że miał on sensor systemu HARM, nie ten z pocisku AARGM jednak sam interfejs jest bardzo, bardzo podobny więc w przypadku F-16 Polskich Sił Powietrznych, AARGM bardzo prosto zintegrować z szyną 1553”.

Zobacz również

Reklama