Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

17 firm w dialogu technicznym na modułowy BWP

BWP-1 - fot. chor. Rafał Mniedło/11LDKPanc/Zoom.mon.gov.pl
BWP-1 - fot. chor. Rafał Mniedło/11LDKPanc/Zoom.mon.gov.pl

W dialogu technicznym dotyczącym nowego Bojowego Wozu Piechoty (BWP) na Uniwersalnej Modułowej Platformie Gąsienicowej (UMPG) wraz z pojazdami specjalnymi zbudowanymi na jej bazie chęć udziału zgłosiło 17 podmiotów. 

Minął termin zgłaszania udziału w dialogu technicznym dotyczącym następcy wysłużonych BWP-1 eksploatowanych przez Wojsko Polskie. Inspektorat Uzbrojenia w przedłużonym terminie przyjął aplikacje 17 firm, reprezentujących bardzo szerokie spektrum działań. Od podmiotów międzynarodowych i krajowych posiadających doświadczenie w budowie pojazdów bojowych, przez producentów specjalistycznych systemów aż po firmy znane dotąd głównie ze sprzedaży systemów uzbrojenia. 

Na liście potencjalnych uczestników dialogu znaleźli się:

  1. Aycomm
  2. BAE Systems Hägglunds AB
  3. Etronika
  4. Huta Stalowa Wola
  5. IMS-Griffin
  6. KenBIT
  7. MK Szuster
  8. Nexter
  9. PCO S.A.
  10. PHO OBRUM
  11. PSM Projekt System &Managment GmbH
  12. Radiotechnika Marketing
  13. Rheinmetall Defence
  14. Saab Technologies Poland
  15. Thales Polska
  16. WB Electronics
  17. Zakłady Mechaniczne Tarnów 

Dialog techniczny prowadzony w tak szerokim gronie może się przeciągnąć poza pierwotny termin, który upływał w marcu bieżącego roku. Nie jest to znaczący problem, natomiast istotne jest ustalenie spójnego planu działania i możliwie szeroka unifikacja wszystkich pojazdów bazujących na tej samej platformie. Jednak prototypu Bojowego Wozu Piechoty który ma powstać w wyniku tego dialogu na bazie nieistniejącej jeszcze Uniwersalnej Modułowej Platformy Gąsienicowej  można się spodziewać nie wcześniej niż za dwa lata.

 

Reklama

Komentarze (4)

  1. ito

    Czy "dialog techniczny" oznacza, że MON nie bardzo wie, czego by chciał, czy tylko mnie się tak wydaje?

  2. nordic

    Co to jest dialog techniczny? To już przetarg albo konkurs nie wystarczy, musi być dialog. Tym z mon;u to się naprawde już we łbach poprzewracało.

  3. sea

    Taki transporter opancerzony to chyba można u nas zbudować? Rozumiem, okręty, odrzutowce, śmigłowce to inne bajka, ale niektóre rzeczy powinniśmy sami spróbować robić.

    1. Realista

      Zbudowac? Chyba zlozyc. Skad silnik? skad przekladnie? Skad zawieszenie? Skad technologia blach? Skad armata? Skad system aktywnej ochrony?

    2. 123

      A nie podejmujemy takich prób? Nie transporter opancerzony tylko BWP.- modułowa platforma Gdyby to był tylko transporter opancerzony to wielkiej filozofii by nie było..

  4. RafalN

    to ja mogę już powiedzieć jaki będzie wynik konkursu: wygra CCV (czyli Close Combat Vehicle na bazie CV90) promowany przez BaE we współpracy z Bumarem (czy jak się tam teraz nazywa). A ponieważ Kanada spuściła tenże program z wodami klozetu, BaE zrobiło się nieco nerwowe.

Reklama