Reklama
  • Wiadomości

17 firm w dialogu technicznym na modułowy BWP

W dialogu technicznym dotyczącym nowego Bojowego Wozu Piechoty (BWP) na Uniwersalnej Modułowej Platformie Gąsienicowej (UMPG) wraz z pojazdami specjalnymi zbudowanymi na jej bazie chęć udziału zgłosiło 17 podmiotów. 

BWP-1 - fot. chor. Rafał Mniedło/11LDKPanc/Zoom.mon.gov.pl
BWP-1 - fot. chor. Rafał Mniedło/11LDKPanc/Zoom.mon.gov.pl

Minął termin zgłaszania udziału w dialogu technicznym dotyczącym następcy wysłużonych BWP-1 eksploatowanych przez Wojsko Polskie. Inspektorat Uzbrojenia w przedłużonym terminie przyjął aplikacje 17 firm, reprezentujących bardzo szerokie spektrum działań. Od podmiotów międzynarodowych i krajowych posiadających doświadczenie w budowie pojazdów bojowych, przez producentów specjalistycznych systemów aż po firmy znane dotąd głównie ze sprzedaży systemów uzbrojenia. 

Na liście potencjalnych uczestników dialogu znaleźli się:

  1. Aycomm
  2. BAE Systems Hägglunds AB
  3. Etronika
  4. Huta Stalowa Wola
  5. IMS-Griffin
  6. KenBIT
  7. MK Szuster
  8. Nexter
  9. PCO S.A.
  10. PHO OBRUM
  11. PSM Projekt System &Managment GmbH
  12. Radiotechnika Marketing
  13. Rheinmetall Defence
  14. Saab Technologies Poland
  15. Thales Polska
  16. WB Electronics
  17. Zakłady Mechaniczne Tarnów 

Dialog techniczny prowadzony w tak szerokim gronie może się przeciągnąć poza pierwotny termin, który upływał w marcu bieżącego roku. Nie jest to znaczący problem, natomiast istotne jest ustalenie spójnego planu działania i możliwie szeroka unifikacja wszystkich pojazdów bazujących na tej samej platformie. Jednak prototypu Bojowego Wozu Piechoty który ma powstać w wyniku tego dialogu na bazie nieistniejącej jeszcze Uniwersalnej Modułowej Platformy Gąsienicowej  można się spodziewać nie wcześniej niż za dwa lata.

 

WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS
Reklama
Reklama