W ponad 4700 placówkach pocztowych pojawiły się plakaty zachęcające do udziału w Wielkiej Defiladzie w Warszawie oraz w piknikach wojskowych, organizowanych na terenie całego kraju przez MON z okazji Święta Wojska Polskiego. W ramach nadchodzących uroczystości 15 sierpnia na Stadionie Narodowym w stolicy swoje stoisko otworzy także Poczta Polska.
Tekst sponsorowany
„Silna Biało-Czerwona. Święto Wojska Polskiego" – pod takim hasłem od 12 do 15 sierpnia odbywać się będą Centralne Obchody Święta Wojska Polskiego oraz 103. rocznicy Bitwy Warszawskiej. Informacje o akcji zostały umieszczone na plakatach reklamujących imprezę. Po 3 latach przerwy spowodowanej pandemią powróci największa defilada Wojska Polskiego, podczas której zaprezentowanych zostanie 200 jednostek polskiego i zagranicznego sprzętu wojskowego oraz 92 statki powietrzne w asyście 2000 żołnierzy. Żołnierze wszystkich rodzajów Sił Zbrojnych RP zaprezentują najnowocześniejszy sprzęt, polskiej, koreańskiej i amerykańskiej produkcji, który zakupiono w ostatnich latach.
Ponadto, na terenie całego kraju, odbędzie się blisko 70. pikników wojskowych. Celem akcji jest nie tylko uczczenie wielkiego zwycięstwa polskiego oręża w Bitwie Warszawskiej (1920), ale także edukacja społeczeństwa, propagowanie historii i tradycji oręża polskiego oraz postaw patriotycznych. W ramach uroczystości, Poczta Polska zaprasza 15 sierpnia w godzinach 9:00–18:00. do odwiedzenia swojego specjalnego stoiska filatelistycznego na warszawskim Stadionie Narodowym, gdzie prezentowane będą walory o tematyce wojskowej wydane przez Spółkę w ostatnich latach.
Poczta Polska, jako operator narodowy o strategicznej funkcji dla państwa, współpracuje z wieloma instytucjami publicznymi, również z Ministerstwem Obrony Narodowej. Spółka włączyła się m.in. w kampanię informacyjną prowadzoną przez MON, związaną z wejściem w życie Ustawy o obronie Ojczyzny. Poczta uruchomiła ponadto program „Ramię w Ramię z WOT", którego kluczowymi elementami są: udział pocztowców w budowaniu powszechnej gotowości do obrony terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w szeregach Wojsk Obrony Terytorialnej. Poczta Polska na początku 2022 roku włączyła się również w akcję „Walka z dezinformacją" prowadzoną przez MON. Warto przypomnieć, że wówczas w ok. 4700 placówkach pocztowych pojawiły się plakaty i ulotki ostrzegające przed rozpowszechnianiem informacji, które mogą zagrażać bezpieczeństwu Polski i Polaków.
Czytaj też
Poczta Polska systematycznie wspiera akcje informacyjne organizowane przez państwo i jego struktury. Spółka angażowała się m.in. w nagłaśnianie komunikatów przygotowanych przez UOKiK („Policz i nie przelicz się!" – apel o rozważne podejmowanie decyzji inwestycyjnych i finansowych), Polskiego Centrum Programu Safer Internet (bezpieczeństwo w sieci), Policji (oszustwa związane z wyłudzaniem pieniędzy), PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. („Bezpieczny Przejazd"). Włączyła się także aktywnie w akcję #MuremZaPolskimMundurem oraz promocję Ogólnopolskiego Program Szczepień przeciw COVID-19.
Tekst sponsorowany $$
"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie