Reklama

Polityka obronna

Armia Wielkiej Brytanii otwiera się na graczy komputerowych

Autor. British Army

W związku z poważnym niedoborem personelu w brytyjskich siłach zbrojnych, rząd Wielkiej Brytanii wprowadza znaczące zmiany w procesie rekrutacyjnym do armii.

Zgodnie z zapowiedziami ministra obrony, Johna Healeya, na konferencji Partii Pracy, nowe przepisy mają na celu nie tylko zwiększenie liczby rekrutów, ale także dostosowanie armii do współczesnych wyzwań technologicznych i cyfrowych. W ramach reformy obniżone zostaną wymagania rekrutacyjne, a specjalna ścieżka kariery zostanie zaoferowana graczom komputerowym i programistom.

Reklama

Wielka Brytania od lat zmaga się z problemami związanymi z rekrutacją do sił zbrojnych. W ciągu ostatniej dekady ponad milion osób złożyło wnioski o przyjęcie do armii, jednak trzy czwarte z nich zrezygnowało z dalszego procesu z powodu złożonego i biurokratycznego systemu aplikacyjnego. Minister Healey wskazał, że problem wymaga natychmiastowego rozwiązania, jeśli Wielka Brytania chce zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa narodowego. Jedynie 3 z ponad 20 batalionów piechoty posiadają pełną obsadę, a wiele jednostek boryka się z brakiem personelu.

Główne zmiany w procesie rekrutacyjnym

W ramach nowej reformy wprowadzono kilka kluczowych zmian:

  1. Zniesienie przestarzałych przepisów – Z systemu rekrutacyjnego zostanie usuniętych ponad 100 regulacji, które np. ograniczały możliwość wstąpienia do wojska osobom cierpiącym na schorzenia takie jak astma, egzema czy trądzik.
  2. Szybszy proces rekrutacji – Siły zbrojne zobowiązały się do przyspieszenia procedur. Wnioski mają być rozpatrywane w ciągu 10 dni, a kandydaci będą otrzymywać datę rozpoczęcia szkolenia w ciągu 30 dni.
  3. Rekrutacja specjalistów IT i graczy – Nowością jest otwarcie się na osoby o wysokich umiejętnościach cyfrowych, w tym graczy komputerowych i programistów, którzy znajdą zatrudnienie w jednostkach zajmujących się cyberbezpieczeństwem. Healey wskazuje, że cyberprzestrzeń jest jednym z kluczowych obszarów współczesnych konfliktów, a armia musi być gotowa na stawienie czoła zagrożeniom cyfrowym

Czytaj też

Zagrożenia i przygotowania na przyszłość

Decyzja o reformie rekrutacyjnej jest także odpowiedzią na rosnące napięcia na arenie międzynarodowej. Generał Sir Roland Walker ostrzegł, że Wielka Brytania może stanąć przed koniecznością obrony swoich interesów w ciągu najbliższych trzech lat, zwłaszcza w kontekście wojny na Ukrainie i możliwych działań odwetowych ze strony Rosji po zakończeniu wojny. Chociaż Walker zaznaczył, że wojna nie jest nieunikniona, podkreślił potrzebę odbudowy zdolności odstraszania, aby być przygotowanym na każdy scenariusz.

Reklama

Wszystkie działania mają zmodernizować brytyjską armię, która musi nie tylko sprostać tradycyjnym zagrożeniom militarnym, ale także nowym wyzwaniom związanym z cyberprzestrzenią i cyfrową rywalizacją na arenie międzynarodowej.

Reklama

Komentarze (3)

  1. Przyszłość

    Wojna to nie jest gra komuterwa. Pamietam jak w czasei wojny Sececjnej w Bitwie o Richmond obie strony - elita wsiadla na wozy by ogldac bitwe z obu stron. Damy ogkdaly ze wzgorza. Na koniec zamiast atrakcji zobaczli krwawa jaznie.. POnoc wiekszosc wrocila zdegustwana. Ludzie sobie wybrazaja wojne jako emocje na necie "Dowalim im hizia na juzia" - nic bardziej mylnego . Beda lataly rece nogi , placz i zgrztanie zembow Tak wygda wojna. A i operatr dronow tez jest celem.

  2. Starszy Nadszyszkownik Sztabowy

    Szczególnie powinni zwrócić uwagę na osoby dobrze znający język rosyjski - Litwinów, Łotyszy i Estończyków, bo ci ludzie nie tylko potrafią im przetłumaczyć tekst, ale i kontekst, Starsi z nich potrafią jeszcze przy tłumaczeniu uwzglednić kontekst kulturowy. Dla rozpoznania i propagandy bezcenii. Ci ludzie wiedzą jak dotrzeć do zwykłych Rosjan i jak na nich wpłynąć. Można z nich utworzyć stację tv satelitarnej Russia Tomorow. No chyba, że to mentalni Rosjanie. Wtedy wór wiadomo gdzie.

  3. szczebelek

    To co mieli do tej pory w tym zakresie? Jakieś liczydła i pagery?

Reklama