Reklama

VSR 700 to wspólny projekt Airbus Helicopters i Helicopteres Guimbal. Na razie próby w locie, z udziałem maszyny VSR 700 OPV (opcjonalnie pilotowanej) prowadzone mają być z udziałem pilota na pokładzie, aby móc usprawnić system automatycznego pilotażu Airbus Helicopters. Następnym etapem będą już loty bezzałogowe. 

Załogowy Gabri C2 wziął udział w testach morskich, wspierając fregatę obrony przeciwlotniczej francuskiej marynarki wojennej. Przedstawiciele Airbus Helicopters podkreślają, że przeprowadzone próby umożliwiły ocenę osiągów VSR700 w zakresie operacji z pokładów okrętów.

Przewiduje się, że VSR 700 będzie mógł - w zależności specyfiki wykonywanego zadania - wykonywać lot przez okres nawet ponad 10 godzin. Masa ładunku to 250 kg. Głównym przeznaczeniem wiropłata jest prowadzenie operacji z pokładów okrętów, między innymi w celu wsparcia śmigłowców załogowych, głównie w działaniach rozpoznawczo-patrolowych, wywiadowczych czy obserwacyjnych.

Przedstawiciele Airbus Helicopters podkreślają jednak, że wyposażona w radar zdolny do obserwacji celów zarówno na morzu jak i na powierzchni ziemi oraz system elektrooptyczny maszyna będzie mogła wspierać również działania na lądzie. Ma też charakteryzować się niższymi kosztami eksploatacji w stosunku do wiropłatów załogowych.

Reklama
Reklama

Komentarze (1)

  1. atom

    ILX-27 w lesie? ktoś orientuje się co z tym programem? - jak by nie było kilkanaście mln PL wydano z naszych podatków.

    1. Podbipięta

      Eee tam kilkanaście...Skądżeś pan wytrzasnął takie sumy? A program ITWL idzie.