Reklama

Polityka obronna

Fot. Leonardo - AW139 Guardia di Finanza

Nowe śmigłowce pomogą chronić włoskie granice

Nowe śmigłowce AW139 mają m.in. wzmocnić ochronę włoskich granic oraz zdolności w ramach misji poszukiwawczo-ratowniczych (SAR). Do 2020 r. Straż Wybrzeża (Corpo delle Capitanerie di porto – Guardia costiera) oraz Korpus Straży Skarbowej (Corpo della Guardia di Finanza) mają pozyskają osiem nowych maszyn za kwotę 112 milionów euro.

Osiem średnich, dwusilnikowych śmigłowców AW139 ma być zakupionych na potrzeby działań włoskich służb odpowiadających m.in. za ochronę granic państwa, patrolowanie wód przybrzeżnych oraz działania poszukiwawczo-ratownicze (SAR). Śmigłowce mają być również zaangażowane w inne działania w zakresie operacji prowadzonych w obrębie zapewniania szeroko pojmowanego bezpieczeństwa wewnętrznego Republiki Włoskiej. Pierwsze dwie maszyny trafią do tamtejszej Straży Wybrzeża z końcem 2018 r., kolejnych sześć zasili Korpus Straży Skarbowej do 2020 r.

Pozyskanie kolejnych AW139 spowoduje, że obie służby w sumie będą dysponować flotą już czternastu maszyn tego typu. Celem długookresowym jest w tym przypadku stopniowe zastępowanie starszych maszyn, przede wszystkim Augusta-Bell AB412, których sam tylko Korpus Straży Skarowej ma ponad dwadzieścia, zaś Straż Wybrzeża dziewięć. Włoskie służby będą jednym z 250 odbiorców AW139 z ponad 70 państw świata. Maszyny tego typu są użytkowane do działań w sferze policyjnej, ochrony granic oraz wód terytorialnych, misji SAR przez chociażby Japonię, Republikę Korei, Malezję, Wielką Brytanię, Stany Zjednoczone, Szwecję, Hiszpanię, Holandię, Brazylię, ChRL, Estonię, Zjednoczone Emiraty Arabskie czy też Oman.

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (9)

  1. Ted

    Wszyscy kupują śmigłowce, a nasi rządzący wzięli sobie mocno do serca słowa, że Polski lotnik to nawet na drzwiach od stodoły poleci....

    1. Dolcik

      Już pokazali jak latają. Straczy tragedi. Co do polityków, o siebie potrafią zadbać.

  2. JASIO co wie ...

    a u nas jak szumią kuluary ..prowadzone są rozmowy na temat ..zakupu z osffetem i montownią w Łodzi niemieckich śmigłowców typu H145M zainteresowane są nim i nasze wojsko i pokrewne służby mundurowe i cywilne...druga sprawa problem Świdnika ,Mielca...przestał być brany przez decydentów pod uwagę jako "interes narodowy"

    1. Harry

      Te śmigłowce mają zastąpić Mi 2

  3. ekonomista

    14 mln eur za sztukę zapewne bez VAT. Czyli na nasze 72 mln zł z VAT za sztukę.

  4. Cynik

    Odkupić zakłady w Świdniku które złodziejskie ekipy rządzące sprzedały za grosze.... Zacząć budować własny śmigłowiec. Oparty na polskich doświadczeniach i myśli technicznej. Z Leonardo nam nie po drodze co pokazało zakup samolotów szkoleniowych Master. Musimy odbudować nasz przemysł lotniczy!!!

  5. Fantazja

    Mnie interesuje cena ... Czy jest dużo niższa od nam proponowanej?? Czy się mylę ?? Ile miały kosztować Caracale ??? Ile kosztuje amerykański sprzęt ?? Ile mamy zapłacić za offset ?? Dlaczego mamy płacić za offset? Proszę pomóżcie mi to zrozumieć...

    1. tyle

      Za rmf. 75% Caracali w armii francuskiej uziemionych bo naprawy zbyt drogie.

    2. konradNY

      caracale mialy kosztowac 50szt w wyspecjalizowanych wersjach tj. sar miny itd itp 13mld zl wraz 7.5 mld offset. w tym momencie kupujemy 12 szt sar miny lodzie podwodne za 8mld zl bez offsetu.amerykankie bh 60 tki porownywalna cena. nie pisze o mieleckiej podrobce tylko prawdziwym black hawk

  6. CB

    Jeśli się nie mylę, to AW149 powstał właśnie w wyniku poszukiwania przez Włochy nowych śmigłowców SAR, a jednak wolą kupować starsze i mniejsze AW139. Coś w tym chyba musi być.

    1. 13579-24680

      Rzuć okiem w parametry techniczne obu śmigłowców. Osiągi AW139 ma zdecydowanie lepsze, a różnica to 3 pasażerów lub 2 żołnierzy z wyposażeniem, przy czym AW139 już jest sprawdzony i w służbie. Od dawna powtarzam że dla WP/SP, Policji czy GOPR, trzeba albo wybrać AW139 jako następce W-3/Mi-2. Ewentualnie Policja i GOPR - Airbusy H135. Zakup i serwis floty śmigłowców powinien być koordynowany, pomiędzy resortami, tak aby optymalizować koszta obsługi.

  7. W01P

    My też mamy dwa nowe amerykańskie od końca zeszłego roku :) znaczy się jeszcze lecą :) ale już tuż tuż....

    1. Marek

      Jakiś lądował na Słowacji

  8. echo

    Błądzą ,powinni kupować najlepsze na świecie śmigłowce ,czyli Caracale.

    1. CB

      Jakoś AW149 też nie kupili na razie, a powstał na ich zamówienie.

  9. gość

    W takiej słynącej z korupcji Italii udało się bez przetargów, dialogów technicznych, faz analityczno koncepcyjnych nabyć aż tyle śmigłowcowców toż to nie możliwie w UE tak się nie da przecież..

Reklama