MON: będą nagrody dla żołnierzy strzegących granicy w rejonie Usnarza Górnego

24 sierpnia 2021, 09:57
b848f918-552f-4dc6-9c7f-7aee68484bcb
Fot. MON
Reklama

Zdecydowałem o przyznaniu nagród dla żołnierzy, którzy strzegą granicy w okolicach miejscowości Usnarz Górny na Podlasiu - poinformował we wtorek minister obrony narodowej Mariusz Błaszczak.

W Usnarzu Górnym, na granicy polsko-białoruskiej, po stronie Białorusi, od kilkunastu dni koczuje grupa migrantów; osoby te nie są wpuszczane do Polski, granicę zabezpiecza Straż Graniczna i żołnierze. Migranci koczujący po białoruskiej stronie nie chcą wracać na Białoruś. Według informacji Straży Granicznej z poniedziałku grupa liczy obecnie 24 osoby.

Błaszczak informację o nagrodach dla żołnierzy przekazał na Twitterze. "Zdecydowałem o przyznaniu nagród dla żołnierzy, którzy strzegą granic w okolicach miejscowości Usnarz Górny na Podlasiu" - napisał. "Dziękuję za Waszą służbę oraz za to, że zachowujecie profesjonalizm w każdej, nawet najtrudniejszej sytuacji" - podkreślił szef MON.

Polska oraz wszystkie kraje bałtyckie - Litwa, Łotwa, Estonia zarzucają Białorusi zorganizowanie przerzutu imigrantów na jej terytorium w ramach tzw. wojny hybrydowej. We wspólnym oświadczeniu premierzy państw: Polski, Litwy, Łotwy i Estonii stwierdzili, że bieżący kryzys na granicach z Białorusią został zaplanowany i systematycznie zorganizowany przez reżim Alaksandra Łukaszenki. Wezwali też władze białoruskie do zaprzestania działań prowadzących do eskalacji napięć.

W poniedziałek po południu szef MON Mariusz Błaszczak poinformował, że jeszcze w tym tygodniu rozpocznie się budowa płotu na granicy polsko-białoruskiej. Wcześniej żołnierze położyli zasieki na ponad 100 km granicy.

Na granicy pierwotnie służyło około 900 do 1000 żołnierzy, natomiast wczoraj minister Błaszczak poinformował o zwiększeniu ich liczebności do około 2 tys. 

PAP/Defence24.pl

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 155
Reklama
Co za kraj
środa, 8 września 2021, 07:33

Nagrody ? Za co ? Comiesięczny hajs z góry to za mało ? Na czas W też mają obiecane nagrody ?

Ja
niedziela, 17 października 2021, 08:11

ZA pracę w ciężkich warunkach i opuszczenie domu na x czasu, a nie siedzenie w domu z rodziną z którą można widywać się codziennie.

piątek, 12 listopada 2021, 12:57

praca w delegacji

Zajjo
poniedziałek, 6 września 2021, 17:49

Niezaszczepionych też?

Grd
sobota, 4 września 2021, 21:12

A gdzie kasa za działania przeciwko covid? Wzory dostały, operacyjni dostawali początkowo, od listopada ubiegłego roku nawet grosza. A komandosi maciara nagrody po 3000 zł.

Anettt
czwartek, 2 września 2021, 10:36

Tylko dla żołnierzy z usnarza górnego a pozostali żołnierze to co którzy w innych miejscowościach przebywaja dla wszystkich po równo

Marlena
środa, 8 września 2021, 11:30

Dla każdego po równo,oni wszyscy strzegą naszych granic

Rotuas
sobota, 28 sierpnia 2021, 21:52

Za wykonywanie rutynowej pracy specjalne nagrody? Oj Błaszczak, sobie wręczaj premie pierwszy, bo przecież nadzwyczajnie się wykazujesz. Jak wartownik wstaje z krzesła to już ma premię? Przypominają mi się nagrody greckie, np. kierowca autobusu dostawał premie za punktualne dojeżdżanie na przystanki.

pj
piątek, 3 września 2021, 10:50

Dokładnie. W punkt!

Gts
środa, 25 sierpnia 2021, 11:32

Aha czyli ci co pilnuja tej jednej grupki, na potrzeby medialne to dostana, a cala reszta, ktora ma za zadanie puszczac inne grupki do Niemiec nie? Jak zwykle, mamy za PiSu teatr telewizji, w ktore maja uwierzyc wyborcy. Miejcie ludzie swiadomosc jak bardzo wami sie manipuluje aby ugrac poparcie wyborcze.

Rysiek
środa, 25 sierpnia 2021, 10:35

W czasie tego całego cyrku pod publikę z grupką imigrantów granicę Polski w innych miejscach nielegalnie przekroczyło i rozeszło się po kraju KILKA TYSIĘCY (!) innych uchodźców. Źródło: PAP

Grzegorz
wtorek, 24 sierpnia 2021, 22:29

Jak UE i Niemcy nie reaguje to wpakować tych emigrantów do autokarów i wysadzić na granicy z Niemcami. Może wtedy UE zacznie działać i się obudzi. Dziś jest 30 a za miesiąc może być 30tys emigrantów.

bc
środa, 25 sierpnia 2021, 12:33

Tak źle życzysz sąsiadom, przecież to jest pewne że oni są specjalnie wyselekcjonowani przez kgb.

JOJEK
wtorek, 24 sierpnia 2021, 20:36

Wykorzystać sytuacje podesłać bus zapakować tych ludzi i zawieść pod granice z Niemcami

Pytajnik
wtorek, 24 sierpnia 2021, 19:48

Jak to się stało, ze na nieprzyjaznej nam granicy nie ma wysokiego płotu, zasiek i elektroniki na stałych masztach wspomagających Straż graniczną?

myślenie nie boli...
środa, 25 sierpnia 2021, 00:00

Bo jest to niepotrzebne. Cyrk polityczny który się teraz odstawia, by ratować spadające sondaże partii władzy nic w tym względzie nie zmienia.

Wawiak
środa, 25 sierpnia 2021, 09:39

Cyrk to robią totalni, przywożąc pizzę (ciekawe, czy z szynka wieprzową?) i śpiwory, w sytuacji, gdy imigranci są po stronie białoruskiej i pultając się, że pogranicznicy nie dają im przekroczyć granicy,

Pucin :0
wtorek, 24 sierpnia 2021, 17:58

A tak w ogóle to na czyim terytorium są uchodźcy w Usnarzu Górnym? Ostatnie info (1 godz. temu) mówi, że spotkali się z nimi przedstawiciele RPO w obecności SG-zatem nielegalnie przekroczyli granicę państw RP/BY? Dlaczego pogranicznicy BY ich nie zatrzymali? To kto tu uprawia propagandę??? :) I gdzie jest granica państwa RP?

Danisz
wtorek, 24 sierpnia 2021, 20:27

Po pierwsze wszystko wskazuje na to, że oni w Rosji i na Białorusi przebywają legalnie. Po drugie nie ma najmniejszej wątpliwości, że to białoruscy pogranicznicy na rozkaz dyktatora Łukaszenki dostarczają ich na zieloną granicę. Po trzecie nie przekroczyli żadnej granicy, byli i są po białoruskiej stronie. Rozmawiać można również na odległość, np. kilka metrów - nie trzeba się przytulać.

Pucin :0
wtorek, 24 sierpnia 2021, 21:29

Skoro tak to powinniśmy po linii granicznej wybudować zasieki a niech sobie siedzą na ziemi Łukaszenki - I Baćka!!!!, pardon Basta!!!! :) To gdzie oni są? :)

Pucin :0
wtorek, 24 sierpnia 2021, 21:26

Jak, Kargul z Pawlakiem - ano podejdź do płota. komedia!!!! Ha ha ha!!! To na czyjej ziemi są? :)

Pucin :0
wtorek, 24 sierpnia 2021, 20:54

No, jasne a pogranicznicy BY wszystko nagrali jak się przekrzykiwali/rozmawiali na odległość przedstawiciele RPO z imigrantami. :0 Komedia czy co? :) I na koniec, ten sam problem mają od lat Hiszpanie z lądującymi na ich wybrzeżu łodziami oraz nielegalnie wpływającymi w ich wody terytorialne - łodzie zatrzymują i odholowują na wybrzeże Afryki - Włosi, Francuzi i Grecy. Problem w tym, że po sprawdzeniu jak złapią deportują do Afryki. Samoloty transportowe armii francuskiej co tydzień dziesiątki takich imigrantów odwożą do Afryki. I na koniec - nielegalne działanie Łukaszenki było znane już kilka miesięcy temu, to dlaczego nie zbudowano zasieków już wcześniej lub bardziej szczelnego sytemu ochrony granicy zielonej - co robiła władza? Ano nic? :)

Grd
sobota, 4 września 2021, 21:14

O stanie wyjątkowym na granicy mówiło się w wojsku już w czerwcu. Znaczy się "góra" wiedziała, że coś się kroi.

andys
wtorek, 24 sierpnia 2021, 22:34

Jest jednak róznica - emigranci na południu Europy wracaja do krajów biednych, ale bez wojny, tutakj musieliby wrócic do Iraku i Afganistanu, gdzie sytuacja jest napieta.

Gts
środa, 25 sierpnia 2021, 11:38

Bzdura, to sa wszystko ofiary przemytnikow. Placa od 10 do 15 tys USD i maja sie udac do Niemiec by to "odpracowac", najczesciej na jakims nielegalu. Wmawia sie im ze dostana socjal i mieszkania, ale tak na prawde jada tam np uzyczyc tozsamosci, do gangow i roznego typu wyludzen.

Wawiak
środa, 25 sierpnia 2021, 09:43

Muszą wrócić na Białoruś. Tam są uchodźcami, u nas są już imigrantami.

dimitris
środa, 25 sierpnia 2021, 08:42

Nic nie słyszałem o pilnowaniu granicy białorusko-rosyjskiej. A w Rosji praca oczywiście, że jest ! Tyle że trzeba się w niej solidnie pracować. Za dość marne pieniądze.

Luzz
wtorek, 24 sierpnia 2021, 23:48

Ale to nie są nasze wojny, tylko ich wojny. Próbowaliśmy im pomóc i niektórzy nasi żołnierze zginęli tam gdzieś na poboczu drogi niosąc im tę pomoc.

Jaro_747
wtorek, 24 sierpnia 2021, 17:43

Widać że pisowski reżim rzucił tu swoich żołnierzy propagandy. Ta nagonka i sianie strachu i nienawiści to wyraz słabości a nie siły. Cesarstwo Międzymorza trzęsie się z powodu 30 głodnych uciekinierów. A co będzie jak pojawią się realne problemy?

dimitris
środa, 25 sierpnia 2021, 08:46

@Jaro... Realne problemy ? Czy masz może na myśli 5 mln uchodźców, zamiast kilkuset przyjętych osób ? Bo wtedy dopiero dowiedziałbyś się co to są problemy realne. Wystarczy, że ogłosisz "Polska daje europejskie papiery !" , a ręczę Ci, że 5 mln mieć ich będziesz jeszcze w tym roku. Ale czemu 5 mln, a nie np. 15 mln ? Lub nie 150 mln ? To ponieważ więcej ich nie dałoby rady tak szybko do polskich granic dojechać. I tylko dlatego.

C
wtorek, 24 sierpnia 2021, 23:44

Zamiast pluć jadem przeczytaj sobie, ale dokładnie (może kilka razy) konwencję genewską o uchodźcach z lipca 1951 r. Można ją łatwo znaleźć w sieci. To wprawdzie stary dokument ale bardzo mądry. Gdy już go przeczytasz to zrozumiesz (taką mam nadzieję) o co tu chodzi, jakie są prawa i obowiązki stron tego konfliktu, a w tym przypadku są nimi jedynie ci koczujący i Białoruś. Nam w tej chwili nic do tego, po prostu pilnujemy swojej granicy przed nielegalnym jej przekroczeniem tak jak robią to inne suwerenne kraje.

Gts
środa, 25 sierpnia 2021, 11:41

No, ale to nie o konwencje chodzi. Tu chodzi o 5o ze to jest ustawka medialna. W tym samym czasie SG puszcze dziesiatki innych grup, ktore zaraz jada dalej do Niemiec.

Wawiak
środa, 25 sierpnia 2021, 15:09

SG nie puszcza, bo w ten sposób nie tylko, że nie wykonywałaby swoich obowiązków, to jeszcze łamałaby obowiązujące prawo - a to sugeruje twój wpis. Czym innym jest świadome wpuszczenie (co wynika z twojego komentarza), czym innym brak technicznej możliwości upilnowania 100% granicy przez 100% czasu. Natomiast jeżeli masz dowody takiego działania, twoim obowiązkiem jest poinformować odpowiednie służby. Zatajenie ich to w zasadzie współudział.

Wawiak
środa, 25 sierpnia 2021, 09:44

Mądry, bo stary. Prawo tworzone, by funkcjonować, a nie tworzyć nowe luki.

Grzegorz
wtorek, 24 sierpnia 2021, 22:27

Wynocha na Białoruś czytelniku Gazety Wyborczej i tvn.

Eee tam
wtorek, 24 sierpnia 2021, 16:49

Serio uznajecie Białoruś za kraj bezpieczny? Paranoja.

Wawiak
środa, 25 sierpnia 2021, 09:54

A toczy się tam jakaś wojna? Ci ludzie wjechali tam legalnie. Mogą złożyć stosowne dokumenty, a nie przekraczać nielegalnie granicę.

Polish blues
wtorek, 24 sierpnia 2021, 16:38

Żałosne to przekupstwo za stanie w miejscu i przeganianie głodnych i przemoczonych ludzi. Przecież jako żołnierze wykonują swoje rozkazy.

Chyżwar dawniej Marek
środa, 25 sierpnia 2021, 10:16

Biednych? Chcieli przejść przez granicę na lewo, to mają. "Volenti non fit iniuria".

Jack
wtorek, 24 sierpnia 2021, 16:04

Brawo i podziękowania dla Wojska Polskiego i straży granicznej za ochronę polskich granic. Stanowczo potępiam zachowanie Frasyniuka i totalnej opozycji która urządza happeningi przy granicy. Wstyd mi że Polska ma taką opozycję.

SLAW69
wtorek, 24 sierpnia 2021, 15:52

Uwaga! Do wiadomości bezinteresownie użalających się nad biwakującymi pod letnim niebem podejrzanymi typami! Jest taka instytucja, co się zowie URZĄD DO SPRAW CUDZOZIEMCÓW i wystarczy wystosować ZAPROSZENIE dla któregoś z tych młodzieńców, którzy po odbyciu szkolenia wojskowego dostali upragnione paszporty i zamiast odbudowywać Irak ruszyli w świat.

Andrzej
wtorek, 24 sierpnia 2021, 15:48

Bardzo dobra decyzja. Zolnierze są od obrony granic. Słowa frasyniuka skandaliczne Funkcjonariusze są na służbie- domaganie się od nich o odsłonięcie twarzy w dobie internetu telewizji to sprowadzanie na ich rodziny niebezpieczeństwa. Prosze o posłuchanie na temat aktualnej sytuacji dr bartosiaka lub dr sykulskiego. Po ludzku Rych ludzi jest żal alescenariusz w którym wpuszczamy i się opiekujemy wpisuje się w trendy nowoczesnej wojny hybrydowej. Prosze się nie odwoływać do chrześcijaństwa gdyż ochrona granic mądra polityka migracyjna zachowanie tożsamości kulturowej i etnicznej pomoc migrantom wewnątrz ich krajów jest wyrazem chcrzescijanstwa.

Gts
środa, 25 sierpnia 2021, 11:43

Fraysyniuk stracil kontak z baza na starosc, albo probuje zaistniec z powodu swojego niebytu politycznego. Wszyscy z tej totalnej opozycji moze z wyjatkiem "talentow" takich jak Jachira potepili jego slowa.

Box123
wtorek, 24 sierpnia 2021, 15:28

Jeśli chodzi o kwestie budowy płatu to nie wiem czy określenie "solidny płot" pasuje do zasiekow położonych na sobie. Obejrzałem kilka zdjęć płotu zbudowanego przez Węgry na granicy z Serbią i jeśli miała by to być wersja która najbardziej przypomina powyższy opis to można o niej powiedzieć dużo ale nie, że wygląda zbyt "solidnie". Cytując za gw (19 marca 2016) : "Według konserwatywnego dziennika "Die Presse" od lutego na Węgry, mimo zbudowanej w zeszłym roku zapory wzdłuż granicy z Serbią i Chorwacją, przedostało się 4 tys. ludzi. Zwoje drutu kolczastego można bowiem podnieść na tyle wysoko, by uchodźcy prześlizgnęli się pod nimi. Łatwo można też pokonać metalowy płot tam, gdzie akurat go postawiono. Według relacji niemieckich mediów często pomagają w tym serbscy policjanci po cywilnemu, którzy aby pozbyć się uchodźców odwożą ich na granice z Węgrami i zmuszają do przejścia na drugą stronę". Wydaje się że należy zainwestowac w coś bardziej solidnego. Powyższy płot musi być w stanie wytrzymać fizyczny napór większej liczby osób, z którym być może będziemy mieć niedługo doczynienia na naszej granicy. Widząc bowiem działania ogromnej części naszej opozycji i praktycznie wszystkich powiązanych z nią mediów ( tvn, gw, ostatnio też tok-FM czy niemiecki Onet), które albo nie reagują na obrażanie polskich żołnierzy i straży granicznej albo wprost stają za osobami które ich obrażają oraz próbują wykorzystywać białoruską prowokacje dla osiągnięcia własnych celów politycznych i odzyskania władzy wpisując się w ten sposób wojnę hybrydową Rosji z UE, Łukaszenko i Putin musieli by być idiotami żeby nie spróbować tego wykorzystać i dalej nie grać tą kartą. To oznacza, że w najbliższym czasie możemy spodziewać się daleko dalej idących prowokacji. A jest rzeczą oczywistą, że nawet w przypadku próby siłowego przedarcia się przez granicę dużych ilości osób, wojsko ani straż graniczna nie otworzy do nich ognia. Dlatego też ogrodzenie musi być w stanie samodzielnie taki napór wytrzymać. Drugą sprawą jest to jak długo będzie jeszcze tolerowane działanie wymierzone w Polskę, które posiada wszelkie cechy zdrady, a często jest zupełną kalką działań targowicy z XVIII wieku. Jeżeli posłowie opozycji oraz sprzyjające im medie, które stanowią zdecydowaną wiekszosc w Polsce (a w dużej części są własnością kapitału zagranicznego), dalej będą z bezkarnie obrażać i atakować polskie służby (wyzwiska, obrażanie, porównywanie do SS, obozów koncentracyjnych itd - powtarzajac zresztą w ten sposób dokładnie to co ma ten temat mówią media Łukaszenki) oraz w sytuacji tak ewidentnej prowokacji wymierzonej w Polskę dla własnych celów politycznych atakować Polski rząd, to wcześniej czy później jakas cześć społeczeństwa przyjmie taką narracje i nastąpi wytworzenie wewnętrznej V kolumny, złożonej z ludzi ktorzy już nie tylko będą nienawidzić PiSu i obecnego rządu ale także instytucji i struktur państwa polskiego, a może po prostu Polski na podobnej zasadzie jak komuniści przed drugą wojną światową, którzy pod wpływem bolszewickiej propagandy wprost opowiadali się za likwidacji państwa Polskiego. A obecnie jesteśmy tak naprawdę w bezpiecznej sytuacji międzynarodowej. Takie działania w sytuacji realnego zagrożenia czy wojny może przesądzić o niepowodzeniu obrony, bo widać tu wyraźnie że nie istnieją żadne zachamowania czy wartości. Co będzie następne? Wzywynie wojska do niewykonywania rozkazów "pisowskiego" rządu? Wykorzystanie zagrożenia państwa do wyprowadzenia ludzi na ulicę, bo może uda im się coś ugrać politycznie? Ta sytuacja musi zostać przerwana póki nie jest za późno. To co prezentują sobą w tej sytuacji posłowie opozycji oraz sprzyjające im media dyskredytuje ich do pełnienia funkcji publicznych. No chyba demokracja nie oznacza, że nie obowiązują żadne zasady. Dlatego rzeczą minimum jest zakończenie patologicznej sytuacji w której obcy kapitał może kontrolować media w Polsce i w ten sposób wpływać na kształtowanie opinii społecznej i wewnętrzną politykę państwa - skopiować słowo w słowo przepisy z Francji (obcy kapitał max 20%), dwa: wprowadzenie realnych kar za rozpowszechnianie kłamstw i fejknewsow w przestrzeni publicznej (bo sytuacja gdzie każdy może dowolnie kłamać i manipulować społeczeństwem nie ma nic wspólnego z demokracją), trzy: wprowadzenie realnych kar za zdradę, bo obecnie jest to fikcja (w tym uwzględniając nowe warunki wojny hybrydowej np właśnie wpisywanie się w ewidentnie wrogie działania tego rodzaju). Po doświadczeniach targowicy Polska ma pełne prawo przeciwdziałać tego typu działaniom, tak jak choćby robi to hiszpania gdzie przywódca nie tak bardzo dawnych protestów w Katalonii, które uznano za zagrożenie dla bezpieczeństwa panstwa odsiaduje właśnie 15 letni wyrok więzienia, za to że po prostu organizowal demonstracje i to w sytuacji gdzie hiszpania nie ma za sobą takich doświadczeń historycznych jak Polska i ma znacznie bezpieczniejsze położenie międzynarodowe. Jeśli sytuacja ta nie zostanie rozwiązana, możemy spodziewać się będzie tylko gorzej, a w sytuacji prawdziwego zagrożenia może nas to wiele kosztować

Legion etrangere
środa, 8 września 2021, 21:46

Niestety ale taka jest prawda nic dodać nic ująć. Przyszłość rysuje się w czarnych barwach

KNP
środa, 1 września 2021, 22:44

100/100

Gts
środa, 25 sierpnia 2021, 11:45

Dokladnie. Jesli wiec juz budowac bariere to musi miec ona forme zdublowana nalezaloby rozwazayc by jefna z nich miala forme amerykanskiej bariery miedzy USA i Meksykiem.

"Pułkownik" Michał
środa, 25 sierpnia 2021, 09:55

Dokładnie! 10/10

wtorek, 24 sierpnia 2021, 15:02

Po co oni stoją? Nie mogą siedzieć bądź chodzić? To bez sensu...i po co tak gęsto? Dlaczego kładów nie mają? Psów nie wolno mieć? Widać ,że to jak zwykle na predce jest szykowane ad hoc.

K9
wtorek, 24 sierpnia 2021, 18:06

Pies jest zwierzęciem nieczystym. Chodzą słuchy, że jest tak dlatego bo jakiś czworonóg miał pecha i użarł proroka. Gdyby więc mieli tam psy, śmieszna opozycja wrzeszczałaby jeszcze, że żołnierze i strażnicy dopuszczają się obrazy uczuć religijnych.

Ryś
środa, 25 sierpnia 2021, 10:20

Możemy wywieszać kawałki wieprzowiny przez taki teren też nie przejdą.

...
wtorek, 24 sierpnia 2021, 17:39

To jest zewnatrzny pierscin. Przed dzienikatzami, opzcja i organizacjami pozarzadowymi.

Franzz
wtorek, 24 sierpnia 2021, 14:41

dokładnie - przesłanie musi być proste - za wykonywanie rozkazów i obronę granic nagrody a za zdradę czapa

Gts
środa, 25 sierpnia 2021, 11:46

To czysta hipokryzja, bo pilnuja jednej grupy na potrzeby medialne i polityczne a w tym czasie inne grupy przechodza i jada do Niemiec.

Eee tam
wtorek, 24 sierpnia 2021, 16:50

Jeden pan z wąsikiem całe życie tak uważał

Wawiak
środa, 25 sierpnia 2021, 10:01

No patrz, wychodzi na to kraje typu Anglia, Francja, USA, Rosja, Białoruś etc. stosowały i stosują standardy nazistowskie...

Marcin K
wtorek, 24 sierpnia 2021, 22:28

Ty wiesz......

locco
wtorek, 24 sierpnia 2021, 14:22

Polscy żołnierze w pełnym rynsztunku wyglądają jak odziały armii Jugosłowiańskiej z początku lat 90 XX w.

kapusta
środa, 25 sierpnia 2021, 08:28

Dokładnie tak! Wyglądają jak ochotnicy jadący walczyć do Donbasu, którzy sorty mundurowe co prawda dostali, ale całe wyposażenie musieli sami sobie kupić. Dziadostwo aż piszczy

Major
wtorek, 24 sierpnia 2021, 19:24

No "Hugo Boss" to to nie jest, nie mówiąc już o ekwipunku.

Czytelnik
wtorek, 24 sierpnia 2021, 14:14

Nagrody są wysoce wskazane. Z jednej strony muszą pilnować granicy, a z drugiej muszą uważać na prowokacje prokremlowskiej opozycji totalnej i antypolskich mediów. Za to należy im się także pełen szacunek.

Polish blues
wtorek, 24 sierpnia 2021, 16:36

Prokremlowski to jest rząd, który z prędkością światła wypycha nas z cywilizowanego Zachodu a wpycha w łapska Łukaszenki i Putina. Naprawdę nie widzisz różnicy.

Ja
środa, 25 sierpnia 2021, 10:30

Ach... marzyciel...

Wawiak
środa, 25 sierpnia 2021, 10:07

Chyba cię coś mocno w głowę kopnęło. Rząd - z wszystkimi jego wadami, który dąży do zwiększenia i uzyskania stałej obecności wojsk USA na naszym terytorium, kupuje na wyścigi amerykański sprzęt, wysyłał wojsko do wsparcia wojsk USA jest według ciebie prokremlowski? Przestań pisać bzdury i obrażać inteligencję innych ludzi. rozumiem, że ci się ten rząd nie podoba (tez mam do niego sporo uwag), ale pisanie takich głupot, którym przeczą fakty - to już przesada. Dla przypomnienia: to o Tusku rosyjskie gazety pisały: "nasz człowiek w Warszawie".

Marek
środa, 25 sierpnia 2021, 16:56

To jest człowiek uderzając w RP, sieje propagandę, kaszy jego wpis to uderzenie w Polskę.

Wawiak
wtorek, 24 sierpnia 2021, 16:08

Czytałem wpisy na Twitterze i komentarze pod zalinkowanym tamże artykule z GW. Masakra. Rozumiem, że zwolennicy opozycji ulegli emocjom i wyłączyli obwody logiczne swoich osobistych CPU (zwanych mózgami), bo to jedyne, co tłumaczy stek bzdur i wyzwiska wobec nielicznych, którzy usiłują racjonalnie odpowiedzieć na ich ataki. Uchodźcami ci ludzie są na Białorusi - czyli w pierwszym, bezpiecznym państwie (pod warunkiem, że uciekają przed wojna lub prześladowaniem - dla uproszczenia przyjmijmy, ze tak jest). W kolejnym kraju będą już imigrantami, a nie uchodźcami. To nie jest polski wymysł, tak to jest ogólnie przyjęte. Jak się ci ludzie dostali na Białoruś? Z tego, co wiadomo, legalnie przekroczyli granicę białoruską. czemu więc białoruscy pogranicznicy wypychają ich na stronę polską? Jeżeli ich wydalają, to nie do kraju trzeciego. Jeżeli zmuszają ich do nielegalnego przekroczenia granicy, to zmuszają ich do popełnienia przestępstwa w świetle polskiego prawa. W tej sytuacji organizacje broniące praw człowieka powinny stosownie zareagować - ale wobec władz Białorusi, a nie polskich pograniczników, którzy chronią na tym odcinku nie tylko granicę Polski, ale i całej Unii.

Marek
środa, 25 sierpnia 2021, 16:57

A kiedy oni myśleli?

Eee tam
wtorek, 24 sierpnia 2021, 15:55

Oczywiście jedna z posłanek opozycji próbowała podać podpaski zablokowanym na granicy kobietom na szczęście dzielni obrońcy granic nie pozwolili jej i na to .

Chyżwar dawniej Marek
środa, 25 sierpnia 2021, 10:20

Ja bym ją puścił. Z tego co wiem, ta mądra pani miała konserwy z wieprzowiną. Ciekaw jestem jaka byłaby reakcja na tego typu prezent...

Wawiak
środa, 25 sierpnia 2021, 10:08

Są po stronie białoruskiej. Niech przekroczy legalnie granicę i przywiezie je im od tamtej strony. Nikt jej tego nie broni. Polska złożyła Białorusi ofertę pomocy humanitarnej.

Danisz
wtorek, 24 sierpnia 2021, 14:10

Według przedstawicieli polskiego rządu polską granicę wschodnią w ostatnich tygodniach nielegalnie przekroczyło blisko 2 tysiące osób. Prawie połowa z nich "zniknęła" i nie ma ich obecnie w zamkniętych ośrodkach, w których sprawdza się m.in. czy są to osoby niebezpieczne. Za taką niekompetencję powinny lecieć głowy w MSWiA oraz Straży Granicznej. Ale zamiast tego mamy medialny cyrk, w którym żołnierze Wojska Polskiego pilnują prywatnej ziemi rolnej, by przypadkiem jakiś lekarz albo dziennikarz nie zbliżył się zbytnio do 20-30 uchodźców. Dziś dowiadujemy się, że za pilnowanie pola buraków bez żadnej podstawy prawnej oraz bohaterskie zagłuszanie imigrantów będą nagrody dla żołnierzy - zaiste to "profesjonalizm w nawet najtrudniejszej sytuacji" i wojsko ma powody do dumy!

bc
wtorek, 24 sierpnia 2021, 18:56

Nie przekroczyła a próbowała przekroczyć i została zawrócona. Pole buraków to też jest terytorium Polski. Dobrze że ten kordon tam jest bo jeszcze jakiś geniusz z opozycji dał by się złapać Białorusinom po ich stronie granicy i dopiero by była draka. To nie są żadni uchodźcy tylko wycieczka z Iraku, Francuzi zrobili o tym dobry materiał wczoraj. Każdy żołnierz Polski przysięga bronić Polskich granic nie potrzebuje rozkazu.

Danisz
wtorek, 24 sierpnia 2021, 21:32

Wiceminister Piotr Wawrzyk mówił w ostatni piątek, że 2 tysiące osób przekroczyło nielegalnie wschodnią granicę w ostatnim miesiącu i że w rządzie nie wiedzą, gdzie jest ok 700 z nich.

Eter
czwartek, 26 sierpnia 2021, 17:18

Jakies źródło tych rewelacji? Może siedzą sobie już grzecznie w kwaterze głównej POKO.

Chyżwar dawniej Marek
wtorek, 24 sierpnia 2021, 17:15

Masz rację. Powinni im pomóc. Najlepiej grochówką na boczku, smaczną szyneczką i pyszniutką kiełbasą krakowską.

db+
wtorek, 24 sierpnia 2021, 20:40

Wystarczy dostarczyć wodę, leki i środki higieny osobistej. Zgodnie z nakazami religii, z której wyrasta polska tradycja i kultura. Tak twierdzą władze.

dimitris
środa, 25 sierpnia 2021, 08:51

Wystarczy nie przyjmować ich na polskie terytorium w ogóle. A wtedy to co mówisz spoczywa, ale na kraju z którego usiłują tu wejść. Co zresztą Polska właśnie robi.

db+
środa, 25 sierpnia 2021, 10:59

Do tej pory przechwytywano nielegalnych po naszej stronie, zamykano w ośrodkach lub deportowano. Od początku roku do 8 sierpnia było to 871 osób. Teraz potrzebna jest pokazówka. A jak myśli, jeżeli ktokolwiek z tych ludzi umrze (może nawet z niewielką pomocą białoruskich lub rosyjskich służb specjalnych) to jaki przekaz pójdzie w świat? Opinia na temat Polski jest już wystarczająco kiepska. Juz widzę te wiadomości w rosyjskich serwisach: "Polacy nie pozwolili dostarczyć wody i leków, umarła kobieta/dziecko". A świat te komunikaty powtórzy. I będziemy postrzegani na równi z Białorusią.

Wawiak
środa, 25 sierpnia 2021, 10:13

Mało tego, zaproponowaliśmy im wsparcie. Smutne, gdy część polityków prowadzi czysto działania uderzające nawet nie tyle w rząd, co w Polskę. To jest myślenie psychopaty, który gotów jest z miłości zabić obiekt swoich uczuć za to, że został przez swoją ofiarę zostawiony. No, chyba, że robią to, co im każą rzeczywiści pracodawcy.

Marek
środa, 25 sierpnia 2021, 17:02

Zawsze była u nas targowica.

kapusta
środa, 25 sierpnia 2021, 10:08

Tyle że rząd przespał tygodnie, gdy reżim z Mińska wysyłał migrantów głównie na Litwę i Łotwę i nie uszczelnił granicy - teraz mamy szopkę w Usnarzu i łapanie migrantów już w Polsce, a następnie zmuszanie ich by znów nielegalnie przekroczyli granicę, tylko w drugą stronę. To jawne łamanie prawa połączone ze skandaliczną niekompetencją.

kapusta
środa, 25 sierpnia 2021, 08:32

Niestety ale nasza "tradycja" co raz bardziej przypomina faryzeizm, a nie chrześcijaństwo.

Chyżwar dawniej Marek
środa, 25 sierpnia 2021, 10:28

My nie znamy pojęcia "haram". U nas obowiązuje "postaw się a zastaw się". Dlatego najlepsze potrawy na stół. Zgodnie z polską tradycją...

Wawiak
środa, 25 sierpnia 2021, 10:16

Jeśli mówisz, o udawanej świętoszkowatości "zatroskanej losem uchodźców" opozycji, to zgadzam się w 100%. Tacy są tu chrześcijańscy, ale np. aborcję czy eutanazję uważają za "prawo człowieka" - mimo, że stoi to w sprzeczności z wartościami chrześcijańskimi.

rusznikarz
wtorek, 24 sierpnia 2021, 13:54

po tej chryi Łukaszenki ze sprowadzonymi na granice islamistami już nikt rozsądny nie będzie miał wątpliwości za kim i czyje interesy lobbuje nasza opozycja z całym kolorowym lewicowym meinsteimem. Niemiecko-Ruski pakt Ribbentrop-Mołotow 2 w praktyce wojny hybrydowej. A trzecia strona, czyli amerykanie (TVN) tylko patrzą z boku i nie przeszkadzają, a nawet pomagają, bo tak wygodnie.

kapusta
środa, 25 sierpnia 2021, 08:50

zapomniałeś dodać do Ribbentropa i Mołotowa Eltona Johna, Billa Gatesa, papieża Franciszka i "Dzoja" Bidena - wszyscy uknuli spisek przeciwko nam!

Wawiak
środa, 25 sierpnia 2021, 10:20

Nie, realizują swoje interesy - które stoją w tym wypadku w sprzeczności z naszymi. Zapominasz też, że Polska broni tu granicy UE, więc chroni tu np. interesy Niemiec. Teoretycznie, moglibyśmy ich puścić, a gdyby Niemcy złapali ich u siebie, musieliby ich deportować na własny koszt na Białoruś (u nas nie byliby odnotowani, więc do nas nie mieliby podstaw ich zawracać).

Büchsenmacher
wtorek, 24 sierpnia 2021, 17:06

10/10

Grzegorz
wtorek, 24 sierpnia 2021, 16:15

Jestem przerażony narracja jaka od kilku dni obowiązuje w tvn. PR, eciez oni atakują państwo polskie i wojsko które jest fundamentem naszego bezpieczeństwa. Dlaczego Polska pozwala na działalność takiej stacji o nazwie TVN na terenie Polski?

Wawiak
środa, 25 sierpnia 2021, 10:24

Co tu rozumieć... Pan każe, sługa musi... no to robią, co im zleceniodawcy kazali ;-) Aby tylko Polacy zrozumieli na kogo NIE głosować - co nie znaczy, że wspieram obecnych rządzących, czy Konfederację, Zwyczajnie uważam, że politycy zachowujący się w pewien sposób powinny być ignorowane przez wyborców i tym samym eliminowani z życia politycznego Polski. Mogą wrócić do swoich zawodów, jeśli takie mają i spokojnie sobie żyć, jak każdy.

Eee tam
wtorek, 24 sierpnia 2021, 15:44

Drobne wojenki białoruskiego kołchoźnika z naszymi kabotynami są mało intersujące w obliczu tragedii ludzi uciekającymi przed Talibami

Wawiak
środa, 25 sierpnia 2021, 10:29

Nie wiedziałem, że Irakijczycy uciekają przed afgańskimi talibami... 8-] Uchodźcami są na Białorusi, ale o ile mi wiadomo, to na Białoruś wjechali legalnie...

Marek
środa, 25 sierpnia 2021, 17:08

Eee tam to troll z antypolską propagandą

Polish blues
wtorek, 24 sierpnia 2021, 15:31

To znaczy, że jest kiepsko, bo z tego, co piszesz to jesteśmy sami ze swoją armijką i jej zabytkowym sprzętem. Sojusznikom pokazaliśmy środkowy palec więc scenariuszem jaki szykują nam Twoi "prawdziwi" Polacy jest Afganistan plus

Wawiak
środa, 25 sierpnia 2021, 10:32

Hmmm, a nie jest tak, że to nasi sojusznicy pokazali nam środkowy palec, a my tylko na to reagujemy? Bo to np. US odpuścili w sprawie NS2, a reszta to nasza reakcja. Każde państwo musi bronić swoich interesów - a jeżeli myślisz, że ktoś "z zewnątrz" "z dobroci serca" obsłuży nasze, to przestań interesować się polityka, bo to najwyraźniej temat nie dla ciebie.

Piasecki
wtorek, 24 sierpnia 2021, 13:35

raczej degradacje generałom co się nie przygotowali na sytuacje

Eee tam
wtorek, 24 sierpnia 2021, 13:09

Najtrudniejszą sytuację mają ci uchodźcy leżący chorzy w szczerym polu na deszczu od tygodni a nie ci z pozasłanianymi twarzami zresztą nagrodził ich patetycznie jakby bronili Westerplatte pod gradem pocisków a nie głodzili i chłodzili grupkę cywili w tym 15 letnią dziewczynę . Mnie to się kojarzy jak najgorzej w każdym razie w zasadzie zakrwawa na hańbę dla munduru WP tak jakby Straż Graniczna nie mogła się tym normalnie zająć.

beka z opa
wtorek, 24 sierpnia 2021, 16:50

jakie to szczescie ze nie decydujesz o niczym :D jestes zwyklym pionkiem ktory sie naogladal wiadomosci i tyle

Czytelnik
wtorek, 24 sierpnia 2021, 14:58

Oni leżą po stronie Białoruskiej. Wyemigruj i im pomóż. Krzyżyk na drogę.

Marek
środa, 25 sierpnia 2021, 17:12

Chyba nie musi.

Grzegorz
wtorek, 24 sierpnia 2021, 13:00

Dziękuję wojsku polskiemu i straży granicznej za ochronę polskich granic. Przepraszam a zachowanie totalnej opozycji i tvn który urząd, a happeningi przy granicy oraz za zachowanie Frasyniuka. Dobra robota

Danisz
wtorek, 24 sierpnia 2021, 14:13

Ale wiesz, że w czasie gdy oni tak dzielnie w kilkuset chłopa bronili pola buraków przed 32 uchodźcami to polską granicę przekroczyło 2 tysiące osób, z czego tylko połowę przechwycono i zamknięto w ośrodkach?

Wawiak
wtorek, 24 sierpnia 2021, 16:10

No to ruszaj na granicę na ochotniczy patrol. Na co czekasz?

Czytelnik
wtorek, 24 sierpnia 2021, 15:58

Podaj źródło. Tylko nie niemieckie proszę.

Danisz
wtorek, 24 sierpnia 2021, 21:34

Mówił o tym w piątek wiceminister Piotr Wawrzyk.

Eee tam
wtorek, 24 sierpnia 2021, 15:57

Pokazówka to ulubiona metoda obecnej ekipy szkoda tylko że ta jest akurat wyjątkowo zezwierzęcała i nieludzka. Tak jakby i tych 32 nie można było po prostu odstawić do ośrodków dawno zwolnionych przez Ukrainców z Donbasu .

Wawiak
środa, 25 sierpnia 2021, 10:34

Podobnie jak opozycji totalnej. W dodatku pokazówka godząca (w ich mniemaniu) w obecny rząd. Sęk w tym, że przy okazji godzą w interesy Polski (niezmienne bez względu na to, kto rządzi). No, ale to najwyraźniej im nie przeszkadza.

dimitris
środa, 25 sierpnia 2021, 08:58

@Eee tam - A co zrobisz z tymi 32 milionami, którzy przyjdą wkrótce po tamtych 32 osobach ? Gdy tylko rozejdzie się, że dajesz im europejskie papiery, jak dostali Ukraińcy. A gdzie ci z Donbasu są teraz ? Czy aby nie w solidnej, uczciwej pracy ? A kim będą w Polsce wnuki tych z Donbasu ? Czy aby nie normalnymi, regularnymi Polakami ? jak przykładowo wnuki mojego ojca - Greka ? No to zrób Polaków z Afgańczyków... powodzenia :)))))))))))))))

MIR
wtorek, 24 sierpnia 2021, 12:57

Brawo dla żołnierzy - obrońców granic.

wifi
wtorek, 24 sierpnia 2021, 12:54

Bardzo słusznie, reakcja powinna być bardzo stanowcza, żeby zarówno Łukaszenka wiedział że taki szantaż jest nieskuteczny oraz żeby ci domniemani "uchodźcy" omijali szerokim łukiem polskie granice. Litowanie się nad tymi "uchodźcami" doprowadzi tylko do większych tragedii

Chyżwar dawniej Marek
wtorek, 24 sierpnia 2021, 12:39

Bardzo dobrze. Tym bardziej, że muszą znosić inwektywy i wysłuchiwać śmiesznych miszczów, którzy nie wiedzieć czemu chcą, żeby im podawali swoje nazwiska.

Danisz
wtorek, 24 sierpnia 2021, 14:16

Bo mundurowi na służbie mają taki obowiązek oraz muszą znać podstawę prawną swojego działania? Bo bez twarzy, nazwisk i niezgodnie z prawem to działają bandyci, a nie żołnierze w demokratycznym kraju? No chyba że tęsknisz za LWP - tam też nie było nazwisk, prawa, ani odpowiedzialności

Eee tam
wtorek, 24 sierpnia 2021, 12:58

dawniej nagradzani obrońcy granic dumnie paradowali publicznie z orderami na piersiach dziś mają kominiarki na twarzach widać jacy bohaterowie taka duma

Eee tam
wtorek, 24 sierpnia 2021, 12:33

Zasłonięte twarze , brak nazwisk na mundurach, niewiadome jednostki , wie chociaż komu wręcza te nagrody za jawne łamanie Konwencji Genewskiej ws. Uchodzców z 1957 roku?

C
środa, 25 sierpnia 2021, 00:01

Jeżeli chcesz już coś komentować to powinieneś wpierw dobrze się do tego przygotować. Konwencję genewską o której wspominasz podpisano 28 lipca 1951 r. Powołujesz się na nią ale ciekaw jestem czy chociaż przeczytałeś jej preambułę ;D

Grzegorz
wtorek, 24 sierpnia 2021, 16:06

Wpisujesz się w totalna retorykę PO i ich mediów czyli tvn i Gazety Wyborczej. Wstyd mi za ciebie.

Daniel
wtorek, 24 sierpnia 2021, 14:36

Przeczytaj najpierw definicję uchodźcy wg tej i innych konwencji podpisanych przez Polskę. To nie są uchodźcy. Uchodźcami są w najlepszym razie na Białorusi. Przekraczanie granicy zielonej jest poza tym przestępstwem, o ile na terenie Białorusi nie toczą się działania wojenne. W warunkach pokoju mogą udać się do Bobrownik lub Kuźnicy Białostockiej i poprosić o azyl. Wówczas dostaną jasną odmowę, która wynika WPROST z przytoczonej przez Ciebie konwencji. BTW Całkowicie straciłem szacunek do KO i reszty opozycji. I pomyśleć, że kiedyś na tych ludzi głosowałem... A te wszystkie fundacje i prawnicy to są de facto opłacane pośrednio z rosyjskich pieniędzy, tylko trzeba to porządnie prześledzić.

Wawiak
wtorek, 24 sierpnia 2021, 16:27

W punkt. Drobne wtrącenie: wydaje mi się, że szanować można konkretną osobę, a nie członków partii en masse, czy wręcz partię lub organizację.

Chyżwar dawniej Marek
wtorek, 24 sierpnia 2021, 14:27

Mają odkrywać twarze i podawać nazwiska po to, żeby ludzie myślący jak ty robili im i ich rodzinom kuku w miejscu zamieszkania albo publiczyli tych żołnierzy na youtube? Niedoczekanie.

Eee tam
wtorek, 24 sierpnia 2021, 17:05

Odwaga cywilna współczesnych mudurowych widać sięga zenitu a na Władka za to co powiedział tak się wszyscy oburzają ha ha ha

Chyżwar dawniej Marek
środa, 25 sierpnia 2021, 10:30

Mnie obchodzi bezpieczeństwo żołnierzy i spokój ich rodzin. Ty dalej możesz pisać swoje bzdury.

wtorek, 24 sierpnia 2021, 14:25

Słyszałem, że niejaki Eee tam otrzyma jako pierwszy...

Alfa
wtorek, 24 sierpnia 2021, 14:22

Zgodnie z konwencją należy się ubiegać o azyl w pierwszym kraju, w którym nie ma wojny, do którego się przedostało. W żadnym wypadu nie jest to Polska. Mamy prawo i powinniśmy chronić swoich granic i nie dać się wmanipulować w grę na emocjach i empatii.

wtorek, 24 sierpnia 2021, 13:53

Dokładnie jak powiedział Frasyniuk ... bandytyzm.

Wawiak
wtorek, 24 sierpnia 2021, 16:29

Raczej ignorancja, nadmiar emocji oraz brak logiki - ale wykonaniu Frasyniuka.

Dzaro
wtorek, 24 sierpnia 2021, 13:31

A zacytuj proszę łamane postanowienia z owej Konwencji. Najlepiej z odnośnikiem do całego tekstu.

Eee tam
wtorek, 24 sierpnia 2021, 15:38

Po doświadczeniach z hitleryzmem i stalinizmem ONZ zdecydowało w 1957 że każdy ma prawo uciec z kraju przed śmiercią i prześladowaniami wystarczy że na granicy poprosi o ochronę międzynarodową i zostanie ona rozpatrzona u nas jak Afganiec próbował to zrobić nasi odznaczeni bohaterowie ruszyli na niego z paralizatorami.

Dzaro
wtorek, 24 sierpnia 2021, 19:05

To nie jest odpowiedź na moje pytanie, mydlisz tylko oczy i zmieniasz argumenty. Już nie łamanie konwencji a atak paralizatorem? I o kim mówisz " odznaczeni bohaterowie"? Określenie "nasi" w twoim wydaniu sugeruje raczej kogoś innego niż polscy żołnierze.

Co tam
wtorek, 24 sierpnia 2021, 13:25

Jak chcą przejść to niech idą na przejście graniczne, będą mieli papiery odpowiednie to wejdą jak nie to nich sobie wracają skąd przyszli. P.S. Polska ma obowiązek chronić granic UE, a dokładniej strefy Schengen.

Eee tam
wtorek, 24 sierpnia 2021, 17:07

Jasne będą tam byli polsy współpracownicy z Ghazni co o nich Mateusz mówił że się "rozpiechrzli" to się ich zawróci bo nie mają kompletu papierów które im wydaje polska ambasada w Delhi drobny problem tylko taki że Indie nie wpuszczają do siebie NIKOGO z Afganistanu

wifi
wtorek, 24 sierpnia 2021, 12:57

W obronie polskich granic żołnierze RP mają być skuteczni, mogą nawet po ciwilnemu. Tu chodzi o nasze dobro, polskich obywateli. Konwencje to sobie można stosować, jak po drugiej stronie są normali ludzie

Fanklub Daviena i GB
wtorek, 24 sierpnia 2021, 12:26

Tym razem muszę MON pochwalić - pierwszy raz od lat nagradza wojsko za to, do czego wojsko jest powołane i co robiło - STRZEGŁO POLSKICH GRANIC! Nie wiem dlaczego lewacy tak nienawidzą tego, że Polska jest niepodległa i zamieszkana szczęśliwie ciągle głównie przez Polaków i desperacko usiłują to zmienić!

Danisz
wtorek, 24 sierpnia 2021, 13:57

Niech ten komentarz człowieka, który nawet nie ukrywa że jest ruskim trollem, da do myślenia wszystkim patriotom, którzy myślą, że wykorzystywanie wojska do szopki politycznej to dobry pomysł.

Chyżwar dawniej Marek
wtorek, 24 sierpnia 2021, 17:48

Ciekawe czemu tym razem wrzeszczy tylko trzeci garnitur? Her Tusk coś tam bąknie, ale nie wychyla się za bardzo. Czyżby dostał jakieś wskazówki z Berlina lub z Brukseli? Wszak gen. Skrzypczak rozsądnie sugeruje, że jeśli będą się tam wygłupiać, to powinniśmy stworzyć kolegom korytarz do Niemiec i dalej. Niech ich sobie tam później sami łapią. W Molenbeekistanie i innych podobnych miejscach łatwe to nie będzie...

runek
wtorek, 24 sierpnia 2021, 13:12

komentarz godny nicka

PatrzećSzerzej
wtorek, 24 sierpnia 2021, 13:08

Nie rozumiesz o co chodzi zupełnie. Uchodźcy w tej liczbie nie są żadnym zagrożeniem dla Polski Polaków. W czasach wojny czeczeńskiej przyjechało do nas kilkadziesiąt tysięcy Czeczenów, też muzułmanów. Jakieś getta czeczeńskie są w Polsce? Mamy jakiś problem z muzułmanami? Strefy no-go? Po drugie ci uchodźcy zaraz by się zawinęli z Polski na zachód, a więc i tak żadna mniejszość tutaj nie powstanie. Gdyby nie pompowanie tematu "nachodźców" i mobilizowanie swoich wyborców wokół tego tematu to nie byłby żaden realny problem dla polskiego społeczeństwa. Jest to tylko problem emocjonalny podsycany przez media i polityków. Problem jest w relacjach Polska Białoruś, tj w tym że Łukaszenka prowokuje i próbuje na siłę robić wroga z Litwy i Polski aby sprzedać to swojemu narodowi. Uchodźcy są tylko narzędziem i po ludzku powinno ich być szkoda. Nie są żadnym zagrożeniem a głodują i marzną z powodów wielkiej polityki. I nie jestem przekonany, że siłowe reakcje jak stawianie płotów z drutu kolczastego i ściąganie z wojska są skutecznymi metodami na walkę z pomysłami Łukaszenki. Nie siada się z szulerem do gry w karty którą on proponuje. Należy narzucić mu własną grę, w której jego ograniczenia spowodują że nie będzie mógł wygrać. Wszelkie kroki powinny być podejmowane aby osiągnąć efekt w białoruskim społeczeństwie a nie u Łukaszenki, który przekonać się nie da. Tak aby to społeczeństwo w końcu Łukaszenkę wygoniło. Stawianie płotów na białoruskiej granicy i zaognianie sytuacji, de facto uszczelnia białoruską granicę przeciwko białorusinom za pieniądze Litwy, Polski i UE. Jak na razie Łukaszenka wygrywa. Tak to by musiał budować sam coś na kształt muru berlińskiego przeciwko swoim obywatelom a teraz robiąto inni za niego.

bc
wtorek, 24 sierpnia 2021, 19:03

Wjechało ale przez oficjalne przejścia graniczne, z dokumentami itd. a nie jak jakieś komando terrorystów przez lasy.

Fanklub Daviena i GB
wtorek, 24 sierpnia 2021, 18:08

Gdybyś czytał coś innego niż reżimową prasę, to byś wiedział jaki problem sprawiają Czeczenii polskim sąsiadom! Czeczeni bandytyzm mają w genach od stuleci! Mao powiedział: "Nawet najdłuższy marsz zaczyna się od jednego kroku"! Francja też zaczynała od przyjmowania pojedynczych imigrantów z Algierii i jak wygląda teraz? Biali to tylko 8% ludności świata - są mniejszością! Polacy jeszcze mniejszą! Polska ma szczęśliwie ciągle jednolitość etniczną - dlatego domagam się zrobienia w Polsce Rezerwatu Białego Człowieka na wzór indiańskich z USA! I nie ma prawa zajmowania domu sąsiada tylko dlatego, że sąsiad dom ma ładniejszy i nie urządza tam awantur rodzinnych i demolek - wbrew temu, co kłamie lewactwo NIE JEST TO PRAWO CZŁOWIEKA! Nie masz prawa decydowania za Polaków w kwestii imigracji! Jak ci się tak podobają ci imigranci to osiedlaj się w którejś z dzielnic "no go" w Malmo w Szwecji, ale nie zmuszaj by tak mieszkali Polacy! :D

Wawiak
środa, 25 sierpnia 2021, 10:40

Francuzi sprowadzali sobie tanią siłę roboczą. Sporą część problemu mają z n-tym pokoleniem, które ma już obywatelstwo francuskie - w tym czynne prawo wyborcze.

PatrzećSzerzej
środa, 25 sierpnia 2021, 10:31

Na samym początku napisałeś: "jaki problem sprawiają czeczeni naszym sąsiadom". Czyli przyznajesz że w Polsce problemu nie sprawiają. Dwa, jakim sąsiadom konkretnie. Reszta to znowu wypowiedź nie na temat tylko znowu z odwołaniem do emocji: przyjadą, zrobią getta jak we francji itede itp. ALE jak dotąd nie przyjechali i nie rzrobili nawet mini gett. Stary inna jest historia emigracji z kolonii francuskich (których my nie mamy) do francji (metropolii - która my nie jesteśmy), inna jest atrakcyjność emigrowania do Francji i Niemiec a do Polski (Polacy tez nadal emigrują na zachód, bo widocznie tam widzą lepszy byt niż w Kraju). Inna była i jest skala emigracji do Francji, Niemiec i Wlk. Brytanii niż do Polski. Do nas emigrują milionami Ukraińcy i Białorusini. To jest nasza mega emigracja, która generuje jakieś kwestie do zajęcia się (np. szacuje się że 1/4 mieszkań kupowanych w Warszawie i to za gotówkę kupuja ukraińcy wpływając na ceny mieszkań). Muzułmanie tutaj faktycznie nie emigrują. Wszelkie straszenie muzułmanami to jest emocjonalnie pompowana bańka i fakt medialny. Argumentuj na liczbach i faktach a nie na swoich fobiach.

Wawiak
środa, 25 sierpnia 2021, 14:26

Do nas nie emigrują, ale obecnie pilnujemy naszej granicy nie tylko w interesie Polski, ale również innych państw stowarzyszonych w UE, które, bazując na porozumieniu z Schengen, nie pilnują granic między państwami UE. Dalej tematu chyba nie trzeba rozwijać.

Wawiak
wtorek, 24 sierpnia 2021, 16:18

To nie są uchodźcy, tylko imigranci ekonomiczni. Spora ich cześć przyleciała rejsowymi samolotami z Bagdadu, Ktoś na ich przeżucie zarabia. Zastanów się kto zarabia na ich przeżucie. Ponadto Polska broni zewnętrznej granicy UE.

Eee tam
wtorek, 24 sierpnia 2021, 12:47

Może się zapoznasz z Konwencją Genewską ONZ ws. Uchodzców z 1957 roku no ale wiadomo w Rosji to z takich rzeczy tylko śmiech

Pewny
wtorek, 24 sierpnia 2021, 14:37

A może Pan się zapozna bo widzę ze jej Pan nie zna

Chyżwar dawniej Marek
wtorek, 24 sierpnia 2021, 14:24

Ci goście nie są żadnymi uchodźcami. Przestali nimi być w momencie jak trafili na Białoruś. Sytuacja na białoruskiej granicy to element wojny hybrydowej. Słyszałeś o sądach doraźnych? Takie coś działało podczas wojny. Skoro jest wojna, to wnioski pseudo uchodźców powinny być rozpatrywane w trybie ekstraordynaryjnym. Namiot na granicy. Wniosek załatwiony odmownie w pięć minut. Zażalenie rozpatrzone negatywnie w następne pięć minut i to wszystko.

Czytelnik
wtorek, 24 sierpnia 2021, 14:16

To się zapoznaj i odróżnij uchodźcę od migranta ekonomicznego. I więcej nie wypisuj bzdur.

Eee tam
wtorek, 24 sierpnia 2021, 15:59

Tego się nie rozpoznaje w krzakach na granicy przy użyciu paralizatora

Qwest
wtorek, 24 sierpnia 2021, 21:34

W krzakach przy granicy byli imigranci, ale paralizatorów chyba nie mieli.

yar
wtorek, 24 sierpnia 2021, 14:07

No co tam jest takiego napisane, co neguje ochronę granicy Polski? A może napiszesz coś o działaniach Białorusi i głupocie polskiej opozycji?

Viktor
wtorek, 24 sierpnia 2021, 12:25

No proszę jednak korpus ochrony granicy 16 zmechu na straży

bc
wtorek, 24 sierpnia 2021, 19:07

Teraz widać jak przydała by się cała nowa Brygada zmechu w Białymstoku jak ktoś na tym portalu pisał. Lepiej na to dać pieniądze niż na płot.

Pucin :0
wtorek, 24 sierpnia 2021, 21:44

Jest batalion WOT!!! :) i pułk rozp.

bc
środa, 25 sierpnia 2021, 12:46

Wcześniej za PRLu był pułk zmechu, potem 18BZ imienia Śmigłego ale zlikwidowali po wejściu do NATO, potem Brygada OT, batalion OT ale nawet to zlikwidował psychiatra.

Pucin :0
wtorek, 24 sierpnia 2021, 16:23

A miał być WOT.

Tweets Defence24