Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Lubawa dostarczy kombinezony pilotów MiG-29

Fot. CC DO RSZ
Fot. CC DO RSZ

Inspektorat Uzbrojenia poinformował o udzieleniu zamówienia na dostawę sprzętu wysokościowo-ratowniczego, w tym kombinezonów kompensacyjnych dla pilotów MiG-29 oraz spadochronów siedzeniowych dla załóg samolotów i śmigłowców. Zostanie ono wykonane przez spółki Lubawa i AIR-POL.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu wysokościowo-ratowniczego. Składa się ono z dwóch części. Pierwsza z nich zakłada dostawę wysokościowych ubiorów kompensacyjnych WUK-90, stanowiących indywidualne wyposażenie personelu latającego w samolotach naddźwiękowych MiG-29.

Druga część zamówienia dotyczy natomiast spadochronów siedzeniowych - S-4 - stanowiących indywidualny środek wyposażenia personelu latającego, służący do bezpiecznego opuszczania samolotu M-28 oraz śmigłowców Mi-8, Mi-14, Mi-17, Mi-24, SW-4 i W-3 w sytuacjach awaryjnych.

Jak informuje IU MON, całkowita końcowa wartość zamówienia wynosi ponad 3,5 mln złotych (odpowiednio ponad 3,2 mln złotych i ponad 314 tys. złotych za pierwszą i drugą część dostawy). Główne kryterium jego udzielenia stanowiła cena (waga 60), natomiast na drugim miejscu znalazła się gwarancja (waga 40). Pierwszą część zamówienia zrealizuje Lubawa S.A., natomiast drugą zajmie się AIR-POL.

Zgodnie z zamieszonymi przy okazji rozpoczęcia przetargu informacjami, pierwsza część zamówienia zakłada dostawę wysokościowych ubiorów kompensacyjnych WUK-90 w liczbie:

- 39 kompletów w roku 2017,

- 39 kpl. w roku 2018, 

- 21 kpl. w roku 2019, 

- 21 kpl. w roku 2020.

Druga część zakłada natomiast dostawę w 2017 roku 30 kompletów spadochronów siedzeniowych (S-4).

Przetarg na dostawę sprzętu rozpoczął się 18 listopada 2016 roku. Postępowanie prowadzone było na podstawie ustawy Prawo Zamówień Publicznych i podzielone było na wspomniane dwa zadania, do których podmioty mogły startować oddzielnie. 

 

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (4)

  1. trw

    Aż 120 ubiorów kompensacyjnych w ciągu 4 lat? Przecież obecnie liczba pilotów MiG-29 nie przekracza 50, a rocznie dochodzi może z 5-6 nowych.

    1. CB

      Takie kombinezony nie są wieczne i mają też swoje resursy. By spełniały wszystkie warunki bezpieczeństwa, akurat WUK 90 mają "gwarancję" na 200 godzin lotu i maksymalnie 3 lata użytkowania.

  2. LL

    10 tys za spadochron i 30 tys. za kombinezon? Fiu fiu

    1. Azza

      Śmiesznie tanio.

  3. Jarosław R

    Super zdjęcie, wygląda jak grafika...

  4. yty

    Piękna maszyna..

Reklama