Geopolityka
Kolejnych 20 super transportowców dla rosyjskiego lotnictwa?
- Mamy teraz 26 samolotów An-124. Chociaż nie wszystkie zostały zmodernizowane mam nadzieję, że będziemy w stanie zrobić to do 2020 roku. Myślę że drugie tyle AN-124 wzmocniłyby znacznie nasze siły - stwierdził dowodzący rosyjskim lotnictwem wojskowym gen. Wiktor Bondariew.
Bondariew odniósł się w ten sposób do informacji o analizach zapotrzebowania na tego typu maszyny realizowanych na polecenie ministerstwa obrony Rosji. Możliwości ponownego uruchomienia produkcji An-124 jest obecnie analizowana.
Jak podkreślił dowódca rosyjskiego lotnictwa, samoloty An-124 zapewniają wyjątkowe możliwości transportu strategicznego. W ciągu 6 godzin można nimi przewieźć batalion rosyjskich wojsk powietrzno-desantowych wraz z całym sprzętem i pojazdami opancerzonymi. Dlatego trwa obecnie modernizacja zarówno 14 maszyn znajdujących się w linii jak i pozostałych 12 samolotów tego typu zmagazynowanych przez rosyjskie lotnictwo.
Wojskowy wariant An-124 Rusłan jest w stanie przewozić 170 ton ładunku w przednim luku i 88 żołnierzy w ciśnieniowym przedziale pasażerskim na odległość ponad 3 tys. km. Jest to trzeci co do wielkości samolot transportowy używany na świecie. Jednak pod względem udźwigu ustępuje jedynie maszynie An-225 która jest rozwinięciem tej konstrukcji, lecz o znacznie większych wymiarach.
stoi
myslalem ze antonov w ukrainie lezy