Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Katar już płaci za śmigłowce NH90

Fot. Leonardo
Fot. Leonardo

Koncern Leonardo poinformował, że umowa na dostawę 28 śmigłowców NH90 dla Kataru za 3,7 miliarda euro jest już wiążąca. Oznacza to m.in., że zarezerwowano dla tej umowy odpowiednie moce produkcyjne, a Katarczycy wpłacili wymaganą zaliczkę.

Informacja przekazana przez Leonardo dotyczy umowy podpisanej 13 marca 2018 r., w ramach której Katar ma otrzymać dwadzieścia osiem średnich, dwusilnikowych helikopterów NH90: szesnaście ma być w wersji transportowej TTH (Tactical Transport Helicopter) i dwanaście w wersji pokładowej NFH (NATO Frigate Helicopter). Koszt całego przedsięwzięcia jest oszacowany na około 3,7 miliardy euro.

Zamówienie zostało złożone w koncernie Leonardo, chociaż koncern ten jest tylko jednym z trzech członków konsorcjum NHIndustries, który produkuje śmigłowce HH90. W skład tego konsorcjum wchodzą bowiem jeszcze Airbus Helicopters (62,5% udziałów) i Fokker (5,5% udziałów).

Obie te firmy będą uczestniczyły w realizacji zamówienia, a szczególnie Airbus, którego francuskie zakłady w Marignane będą odpowiedzialne za integrację i przekazanie taktycznych śmigłowców transportowych NH90 TTH. Helikoptery pokładowe NH90 NFH będą już składane we włoskich zakładach Leonardo koło Wenecji – Tessera.

Dostawy wszystkich maszyn maja się zakończyć do 2025 r.

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (6)

  1. MyPolacy

    Jak widać nie tylko sam śmigłowiec gra rolę , ale zaplecze , bazy, okręty, offset i inne czynniki. NH90 był by idealny dla Polski , podobny do Caracala , ale nie ma zaplecza w Polsce i offsetu !!!

  2. Zirytowany

    @Ok \"...umowa z airbus była bandycka bo chcieli przejąć zakłady w Łodzi...\" po co powtarzać takie mity?Zakłady w Łodzi nie mają nic czego nie ma Airbus,oprócz tego pakiet kontrolny w każdym z rozważanych scenariuszy miał być w rękach państwa Polskiego.

  3. Polak z Polski

    Nam by się takie śmigłowce przydały.

  4. Mierzeja Wiślana przekopana

    Bez transferu technologi ,a drożej od naszych Caracali.

  5. Ok

    580 mil złotych za sztukę caracale po 280 baniek drogo czy tanio bleck hawk CSAR DLA AIR FORCE tez po 280 myśle ze umowa z airbus była bandycka bo chcieli przejąć zakłady w Łodzi ale sam helikopter był B.Dobry nikt za te pieniądze nam nie jest wstanie zaoferować

  6. Ok

    580 mil złotych za sztukę caracale po 280 baniek drogo czy tanio bleck hawk CSAR DLA AIR FORCE tez po 280 myśle ze umowa z airbus była bandycka bo chcieli przejąć zakłady w Łodzi ale sam helikopter był B.Dobry nikt za te pieniądze nam nie jest wstanie zaoferować

Reklama