Jerozolima zakupiła ostatecznie trzydzieści samolotów, których dostawy mają rozpocząć się w 2014 roku. W roli maszyn szkolenia zaawansowanego będą zastępować obecnie eksploatowane samoloty TA-4J Skyhawk, których potencjał wyczerpuje się. Na włoskich maszynach będą szkolić się przyszli piloci wielozadaniowych samolotów bojowych Lockheed Martin F-16I Sufa, Boeing F-15I Strike Eagle oraz Lockheed Martin F-35A Lightning II. Co ciekawe, Mastery będą własnością konsorcjum TOR, które będzie odsprzedawać godziny lotu władzom wojskowym.
Podpisanie kontraktu kończy negocjacje. Oznacza to, że Izrael stał się trzecim użytkownikiem samolotów rodziny Alenia Aermachi M-346 Master (po Włoszech i Singapurze). Co więcej, umowa z Rzymem zakłada zakupy sprzętu wojskowego przez Włochów - w tej kwestii nie są jeszcze znane szczegóły.