Siły zbrojne
Indie: półtora miliarda dolarów na modernizację Jaguarów
Indyjski państwowy koncern Hindustan Aeronautics Limited przeprowadzi modernizację samolotów Jaguar pozostających w służbie indyjskiego lotnictwa. Szeroki zakres prac unowocześniających te samoloty ma im pozwolić na prowadzenie efektywnych działań przez kolejną dekadę.
Ogółem do modernizacji wyznaczono obecnie ponad 50 maszyn pochodzących z partii wyprodukowanej w 1983 r. Najważniejszym elementem modernizacji jest montaż radaru AESA, importowanego z Izraela, który pozwoli na śledzenie większej liczby celów, jest trudniejszy do zakłócenia i znacznie dokładniejszy od stosowanej dotychczas stacji radarowej. Dodatkowo wymienione zostaną silniki, instrumenty pokładowe, zmodernizowane Jaguary otrzymają też system nawigacji satelitarnej GPS, system nagrywania wideo i wyświetlacze wielofunkcyjne.
Dotychczas zmodyfikowano w ten sposób trzy egzemplarze tego samolotu, w tym jeden w wersji dwumiejscowej. Poddano je intensywnym próbom. Wobec korzystnego rezultatu testów zdecydowano o przeprowadzeniu modernizacji znacznej części pozostałych samolotów tego typu.
Indie wykorzystują obecnie blisko 100 samolotów Jaguar w trzech różnych wersjach.
DZIKA GĘŚ
w związku że stare jest jare i sprawdzone...należałoby posiadane przez Polskę SU-22 zmodyfikować poprzez zamontowanie podwieszanego radaru i zmianę awioniki na cyfrową ( propozycje Izraela i Francji ) druga z propozycji montaż nowych silników i montaż radaru na stałe i podwieszanego zbiornika paliwa ( propozycja USA i Francji)....SU-22 jest jedynym nośnikiem bomb termobarycznych ..tzw \"broni atomowej dla ubogich\" zabiera ich 6-9 sztuk w zależności od wersji bomby ..które apropo Polska produkuje w wersjach 100 kg i 180 kg ......100 kg ładunek termobaryczny odpowiada sile wybuchu 1000-1200 kg trotylu ...klucz samolotów po zrzuceniu ładunku na obszarze ok 4km na 5 km ... niszczy wszystko ..pozostaje tzw nic... i tak nasz \"ślepy bokser\" ....może być bardzo bardzo skuteczny ..trzeba mu tylko dorobić uszy, oczy i i zmodernizować silnik ...acha żaden z naszych samolotów bojowych czy to MIG-29 czy F-16 ....tego nie potrafi
BUBA
Ten radiolokator był proponowany do modernizacji MiGa-29. Oczywiście w Polsce to nie przeszło...W końcu MiG jest młodszy od Jaguara.
Sebo
W polsce pokutuje myslenie ze jak cos jest ze wschodu to jest przestarzale i niewarte modernizacji. Stary sprzed z zachodu nie jest tak stary jak stary sprzet ze wschodu. Cos w stylu \"stary chlop nie jest tak stary jak stara baba\".
dropik
a skąd wezmiesz slilniki to tych samolotów ?
Davien
Na pewno nie ten sam, to po pierwsze, po drugie sama wymiana radru w MiG-u nic ci nie da musisz tez wymienic awionike, szyny danych itd a to juz kupa roboty i uzyskany efekt będzie i tak gorszy od naszych F-16.
cdee
czego tak nie zmodernizujemy Su-22 i nie przerobimy je na wersje przenoszaca sprzet antyradarowy i zakłócajacy
dropik
możąe dlatego , że to bardziej przestarzała konstrukcja, która nie jest wspierana przez producenta bo Silniki jednoprzepływowe. radaru nie da się zainstalować bo stożek na wlocie ma małą średnicę. Gdybyśmy jeszcze je produkowali sami to wiedzielibysmy wszystko.
Wrota od Stodoły
Co z naszymi Su22 ??? Buahaha.....może hindusi wkleją tam jakieś izraelskie gadżety i będzie ....\"sprzynt latający\" na dwie dekady??