Górski Karabach: Stepanakert pod ostrzałem [Defence24 TV]

5 października 2020, 14:57

Wojska Republiki Azerbejdżanu dokonały ostrzału artyleryjskiego stolicy separatystycznej Republiki Arcachu - Stepanakert, będącym największych miastem i najważniejszym ośrodkiem tej zbuntowanej prowincji.

Na udostępnionych przez stronę armeńską nagraniach widać, że celami ostrzału były obiekty cywilne. Na nagraniach widoczne są zniszczenia infrastruktury cywilnej, w tym sieci wodociągowej. 

Strona armeńska donosi o ofiarach wśród cywilów, wynikających m.in. z ostrzału Stepanakertu, najpewniej za pomocą artylerii rakietowej. Jednocześnie poinformowano, że w wyniku działań wojennych śmierć poniosło ponad 215 żołnierzy strony armeńskiej, potwierdzono też wycofanie z części "frontowych" pozycji.

Ormianie przeprowadzili również uderzenia odwetowe, na cele w obszarach zurbanizowanych, które miały być miejscami koncentracji wojsk. O ofiarach wśród cywilów już wcześniej informował także Azerbejdżan. Dokładny zakres strat trudno ustalić, z uwagi na trudności w dostępie do wiarygodnych danych.

Defence24
Defence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 64
Türkiye her şeyden önce
wtorek, 6 października 2020, 14:40

Zrobic porzadek raz na wiecznosci z poganami.

Bursztyn
wtorek, 6 października 2020, 11:16

Prezydent karabachu ARAJIK nadal w ukryciu? A TO ciekawe bo jeszcze niedawno jago Wolny Karabach GRZMIAL O NA JEŹDZIE NA BAKU

Reno
wtorek, 6 października 2020, 11:57

Pewnie pojechał nad M. Kaspijskie zbierać bursztyny.

Bursztyn
wtorek, 6 października 2020, 13:24

Z ciekawostek Bursztyn szukał kruszczu w przesmyku Elbląga Hahahaha

jas
wtorek, 6 października 2020, 07:45

Na demokratyczną Armenię napadła dyktatura / reżim Azerski. Samo to jednoznacznie wskazuje po czyjej stronie musi być UE. Karabach to takie Kosowo. To jeden z nielicznych przypadków, gdzie musimy wspierać sojusznika Rosji. Armenia jest niestety na Rosję skazana bo nikt inny jej nie chciał pomóc.

Milutki
wtorek, 6 października 2020, 10:56

Zgodnie z prawem międzynarodowym Górski Karabach jest terenem Azerbejdżanu i to Azerowie są poszkodowani w konflikcie, to oni musieli uciekać z swoich domów przed armeńską agresją 30 lat temu . Cały świat to rozumie i dlatego nikt poza samymi Ormainami nie pomaga Armenii, świat jest zmęczony ich kłamstwami i ich lobbingiem

Ws
wtorek, 6 października 2020, 12:00

Cały świat jest zmęczony tureckimi kłamstwami i negowaniem ludobójstwa Ormian.

Milutki
wtorek, 6 października 2020, 12:15

Ale Turcy nie kłamią wszystko co mówią z czasem okazuje się prawdą. Świat i Armenia nie chce prawdy na temat tego rzekomego ludobójstwa, gdy Turcy zaproponowali powołanie wspólnej komisji historycznej Ormianom to Ormianie odmówili

Czech
wtorek, 6 października 2020, 13:47

Byla juz taka komisja w ramach TARC - Turkish Armenian Reconciliation Commission. Kiedy w 2003 orzekla, ze chodzilo o Ludobojstwo Ormian, tureccy przedstawiciele te komisje opuscili. Taktyka komisji, to tylko turecka polityka zwlekania. Turcy nie maja zamiaru nigdy rzeczywistosc Ludobojstwa Ormian uznac, komisja jest z ich strony tylko oszustwem.

Milutki
wtorek, 6 października 2020, 23:14

Ormianie wtedy nic nie badali, Ormianie chcieli tylko potwierdzenia swojej wersji wydarzeń. Jezeli coś trzeba uznawać wstępnie to Ormianie muszą uznać że byli agresorami zdrajcami i że Turcja się przed nimi broniła , te fakty są już dobrze znane. Tylko Turcja ma obecnie materiały do dalszych badań historycznych i jeżeli Ormianom zależy na prawdzie to sami powinni ubiegać się o istnienie takiej komisji, Ormianie nie chcą ich badać bo wyniki mogą obalić ich wersję wydarzeń którą głoszą w świecie , wolą utrzymać swoje oszustwa w obecnej formie

DefBot
wtorek, 6 października 2020, 13:39

Ależ my dobrze znamy takie "wspólne komisje". Jak na przykład komisja Burdenki. Ty nawet nie jesteś już śmieszny, jesteś żałosny. Pisałem ci już, tak nie pomagasz tureckiej sprawie tutaj. Tylko nie wyjeżdżaj mi tu z kolejnymi goebbelsowskimi teoriami, jak ostatnio. Bo tylko bardziej się pogrążasz...

sża
wtorek, 6 października 2020, 11:30

Nie, to islam robi najazd na Europę i Kaukaz, a Erdogan próbuje odbudować Imperium Osmańskie.

Milutki
wtorek, 6 października 2020, 12:16

Islam nie robi żadnego najazdu na Europę, muzułmanie do Europy przyjeżdżają legalnie , co co są nielegalnie to zostają deportowani

Polak
wtorek, 6 października 2020, 14:17

Obyś nigdy nie płakał.. Ani twoje dzieci przez islamizację Europy... To nie religia.. A ideologia.. W której nie ma demokracji..

roboty ercik
wtorek, 6 października 2020, 06:33

Podobnie jak Gruzini w Osetii czy ukraincy w Doniecku

Obserwator
poniedziałek, 5 października 2020, 22:28

Azerbejdżan posiada nad Armenią znaczną przewagę ilościową pod względem liczby żołnierzy: 126 tysięcy do 51 tysięcy. Baku również przeznacza znacznie większe środki na zakup broni i sprzętu wojskowego. Warto wspomnieć, że od 2017 r. wzrasta udział Izraela w dostawach uzbrojenia dla Azerbejdżanu: drony Hermes 900, systemy rakietowe LAR i Extra, rakiety LORA oraz systemy moździerzowe Cardom i Spear. Ponadto na izraelskiej licencji prowadzona jest produkcja bezzałogowych statków latających (bsl) Aerostar i Orbiter. Znaczący jest także udział Turcji w tym zakresie: wieloprowadnicowe wyrzutnie rakietowe T-122 Sakarya oraz pociski przeciwpancerne UMTAS i OMTAS. Baku dokonywało jeszcze zakupów w innych krajach, w tym wieloprowadnicowe wyrzutnie rakietowe Polonez na Białorusi i transporterów opancerzonych Marauder i Matador w RPA. Azerbejdżan dysponują ponadto uzbrojeniem pochodzenia radzieckiego i rosyjskiego: czołgi T-90, bojowe wozy piechoty BMP-3M, samobieżne armatohaubice 2S19 Msta-S, samobieżne moździerze 2S31 Wena, wieloprowadnicowe wyrzutnie rakietowe 9A52 Smiercz, rakietowe miotacze ognia TOS-1A i zestawy przeciwlotnicze S-300P. W ubiegłym roku Baku zajmowało 12. miejsce na świecie pod względem udziału wydatków na cele zbrojeniowe w PKB…

dgfdhgfhfghgf
wtorek, 6 października 2020, 10:50

Tutaj niestety niektóre państwa przecwaniły lub za bardzo kierowały się sprzedażą uzbrojenia i doraźnymi zyskami, a nie równowagą sił. Rosja wyprodukowała sobie problem strategiczny - możliwość stworzenia osi Tureckiej u swoich południowych granic. Izrael nadmierne wzmocnienie Turcji, która ma zamiar bronić Islamu, a więc także docelowo Palestyńczyków.

Zxz
poniedziałek, 5 października 2020, 22:41

To w sumie cienko im idzie przy takich nakładach.

Milutki
poniedziałek, 5 października 2020, 21:40

Stepernaker jest zamknięty i tylko dziennikarze sprzyjający Armenii mają tam dostęp, miasta azerbejdżańskie są natomiast otwarte a zdjęcia z nich rozpowszechniają cywile. Ormianie z Górskiego Karabachu od początku konfliktu ostrzeliwali miasta przy granicy linii frontu, obecnie do tego doszły ostrzały miast w głębi Azerbejdżanu i prowadzone z samej Armenii. Ostrzał z terenu Armenii nie jest żadnym odwetem ale ma sprowokować Azerbejdżan do odwetu i dać kolejny pretekst do ubiegania sięo rosyjską interwencję, dotychczasowe Ormiańskie kłamstwa o udziale Syryjskich najemników, udziale tureckich F-16, ataki dronami na Erewań i innych nie poskutkowały więc Armenia chwyta się innych sposobów

dim
wtorek, 6 października 2020, 06:41

Faktycznie. Fotografują i przypadkowo przesyłają w świat, z jakiegoś rozbitego budynku w Azerbejdżanie, fotę żołnierza z plakietką niedawno wysyłanych do Azerbejdżanu jawnie, na manewry, tureckich sił zbrojnych. Na pewno turysta.

Milutki
wtorek, 6 października 2020, 10:58

Nie, ten człowiek dostał taką bluzę i ją nosi, w Polsce ludzie noszą bluzy z flagami, USA, Niemiec , Anglii, różnych obcych drużyn piłkarskich, ale to nie oznacza że Ci ludzie są żołnierzami cudzych państw albo kibicami cudzych drużyn

wolfgang
wtorek, 6 października 2020, 14:08

"przechodziliśmy obok , z tragarzami". Ten sam poziom. Wiadomo, że Turcy pomagają Azerom, ale nie mają jaj żeby się przyznać.

Milutki
wtorek, 6 października 2020, 23:22

Nawet jeżeli Turcy pomagają to nie walczą na linii frontu

dim
wtorek, 6 października 2020, 13:44

Acha ! Ten człowiek dostał CAŁY MUNDUR nie bluzę, a na ramieniu z samoprzyczepną nalepką sił zbrojnych Turcji, limitowaną, ze wspólnych manewrów azersko-tureckich. Musi, że szpieg z Armenii. Manewry skończyły się, Turcy wyjechali, a on zapomniał zdjąć ich munduru.

Milutki
wtorek, 6 października 2020, 23:28

Czyli naszywka z wspólnych manewrów ale nosiłby w czasie gdy nie ma już manewrówbo się dawno skończyły a trwa konflikt i to jeszcze Turecki żołnierz poza miejscem konfliktu a gdzieś w mieście , co on by tam robił zabezpieczał tyły? Nonsens . Mundur temu człowiekowi został , więc nosi. Gdyby Turecka armia tam walczyĺa to stworzyliby nowe naszywki , a gdyby chcieli ukrywać swoją obecność to żadnych naszywek by nie stosowali

R
wtorek, 6 października 2020, 11:53

Tak, tak, tak samo jak zdjecia z ostrzelanego wczoraj miasta, ktore okazaly sie zdjeciami z Izraela.

Milutki
wtorek, 6 października 2020, 12:18

Nie wiem o jakim zdjęciu piszesz ale tych zdjęć Azerbejdżan i pojawiło się dużo, jeżeli jedno jest złe to wiele innych dobre. Informacje z Stepernaker są natomiast mocno limitowane i mają sprzyjać jednej stronie konfliktu

Milutki
poniedziałek, 5 października 2020, 23:49

Azerowie popełniają zbrodnie przeciwko ludności cywilnej do czego z całą pewnością namawiał ich kacyk Erdogan.

Milutki
wtorek, 6 października 2020, 10:59

Azerowie tego nie robią, Ormianie popełniają zbrodnie od 30 lat na Azerach

Milutki
wtorek, 6 października 2020, 12:42

Azerowie i Turcy wymordują Ormian tak samo jak 105 lat temu bo lubują się pławić w krwi kobiet i dzieci!

Milutki
wtorek, 6 października 2020, 23:30

Nie , tylko Ormianie mordują i wyświetlają, już to zrobiła Azerbejdżanom trzydzieści lat temu

gegroza
poniedziałek, 5 października 2020, 22:57

I bardzo dobrze - Ormianie walczą o swoją ziemię zagarniętą prze z Stalina.

Milutki
wtorek, 6 października 2020, 11:00

Nie Stalin im tego nie zagarnął. Stalin uznał stan faktyczny i pozostawił Górski Karabach przy Azerbejdżanie

sża
wtorek, 6 października 2020, 12:57

Jaki ten Stalin dobry był...

Milutki
wtorek, 6 października 2020, 23:30

Nawet źli ludzie miewają dobre dni

J23
poniedziałek, 5 października 2020, 20:09

spokojnie ormianie ,dadza rade sa swietnie okopani w tym Gorskim karabachu w tym rejonie moga sie bardzo dlugo bronic a wszelakie uzbrojenie typu czolgi lub bwp jest tam praktycznie bezuzyteczne w waskich drogach i uliczkach a co najwazniejsze oni walcza o swoje zycie natomiast azerowie o tereny a to jest olbrzymia roznica

Are
poniedziałek, 5 października 2020, 21:36

Może dadzą radę. Ale przy izolacji od świata zewnętrznego i, co tu dużo mówić, małym potencjalne gospodarczo-wojskowym, będzie to trudne. Bardzo trudne. Sytuacja Arcachu jest praktycznie analogiczna do sytuacji parapaństwa Kurdów.

vdgfdgfdgfhf
wtorek, 6 października 2020, 10:52

Jest gorsza, bo Kurdów jest dużo więcej.

Smuteczek
poniedziałek, 5 października 2020, 18:05

Wyglada na subamunicje kasetowa...

Milutki
poniedziałek, 5 października 2020, 22:07

Raczej to wygląda jak w Polsce pokazy strażackie w gminach na imprezach typu dni Pipidówki

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
poniedziałek, 5 października 2020, 20:28

Abo Grady bo siła rażenia rażenia mizerna. Znamy to z UA demolka totalna

GB
poniedziałek, 5 października 2020, 21:28

Jakie Grady. Jeszcze Azerowie nie podeszli tak blisko miasta aby użyć Gradów.

ciiii
poniedziałek, 5 października 2020, 17:38

To ciekawe jak rosyjskie media rządowe próbują być obiektywne w tym konflikcie-gdzie Rosja dostarcza broń obu stronom-a jak przekaz jest jednostronny w wypadku konfliktu na Ukrainie, gdzie Rosja jest jedną ze stron ;)

jvjzjckvjclv
wtorek, 6 października 2020, 10:54

Nie przyszedł jeszcze prikaz do mediów.

Wasko
poniedziałek, 5 października 2020, 17:26

Oby Ormianie wytrzymali, bo jak wejdą muzułmanie to zacznie się rzeź. Mi

Milutki
poniedziałek, 5 października 2020, 21:41

Ormianie mieszkają w Azerbejdżanie nie ma rzezi, gdy Azerbejdżanie wejdą do Górskiego Karabachu też nie będzie rzezi, oni nie zachowają się jak Ormianie 30 lat temu

gegroza
poniedziałek, 5 października 2020, 22:58

W Azerbejdżanie nie ma Ormian - nigdy tam nie byłeś więc nie kłam

Milutki
wtorek, 6 października 2020, 11:01

Są , nawet ostatnio jedna Ormianka została ranna w Armenskim ataku rakietowym

Wesd
poniedziałek, 5 października 2020, 22:16

Akurat Turcy mają historię mordowania innych narodów.

Milutki
poniedziałek, 5 października 2020, 23:36

Turcy mają historię obrony przed byciem mordowanymi przez inne narody

Sylwester
wtorek, 6 października 2020, 12:23

Opisz mi jak Turcy bronili się pod Wiedniem i co oni tam robili?

Milutki
wtorek, 6 października 2020, 14:07

To co Anglicy w Ameryce i Indiach , z tą róznicą że Anglicy Indie i Amerykę kolonizowali a Turcy włączyli tereny do swojego imperium na równych zasadach i ludzie tam mieszkający stawiali się równi Turkom

Sas
wtorek, 6 października 2020, 09:00

Zarzynając kobiety i dzieci?

Milutki
wtorek, 6 października 2020, 11:02

W tym czasie ginęły też dzieci i kobiety tureckie

AA
wtorek, 6 października 2020, 12:02

Milutki, powiedz prawdę? Dlaczego tak bronisz zbrodniarzy tureckich?

Milutki
wtorek, 6 października 2020, 12:20

Zadaj pytanie innym , dlaczego tak bronią Ormian i ignorują fakt że Ormianie byli agresorami

CdM
poniedziałek, 5 października 2020, 22:14

Tak, no i Turcy też nie urządzili rzezi Ormian, jasne... Ormianie powinni mieć woje państwo na terenach, gdzie dominują narodowo, Kurdowie zresztą też. Szkoda tylko że się kumają z Rosją, ale oni nie mają niestety alternatywy. Ale zawsze to lepsze, niż iść pod rękę z Turcją...

Milutki
poniedziałek, 5 października 2020, 23:38

Ormianie chcieli wymordowac Turków a Turcy się obronili. Azerbejdżan obecnie walczy o sprawiedliwość za morderstwa które Ormianie się na nich dopuścił i

Johny
wtorek, 6 października 2020, 09:01

Rozumiem, że popierasz mordowanie bezbronnych cywili?

Milutki
wtorek, 6 października 2020, 11:02

Ja nie popieram, Ormianie popierają

ww
wtorek, 6 października 2020, 12:03

I dlatego dobrowolnie postanowili umrzeć milionami?

Milutki
wtorek, 6 października 2020, 12:21

Nie , tak jak Turcy nie umierali milionami dobrowolnie

Bursztyn
poniedziałek, 5 października 2020, 17:13

Demokracja kosztuje Który to głupek mówi? Firtina 155 mm sztuk 36 Zaczyna robić się nie przyjemnie

Bursztyn
poniedziałek, 5 października 2020, 17:12

Demokracja kosztuje Który to głupek mówi? Firtina 155 mm sztuk 36 zaczyna robić się nie przyjemnie

Tweets Defence24