Reklama

Geopolityka

Śmigłowce H135 i H145 polecą do Wielkiej Brytanii

Fot. Airbus Helicopters
Fot. Airbus Helicopters

W ramach kontraktu na usługi lotnicze dla systemu szkolenia lotniczego, Airbus Helicopters dostarczy brytyjskiemu Ministerstwu Obrony flotę śmigłowców H135 i H145, .

Brytyjski oddział Airbus Helicopters podpisał kontrakt z konsorcjum Ascent na dostawę usług lotniczych dla systemu wojskowego szkolenia lotniczego Wielkiej Brytanii (UKMFTS – UK Military Flying Training System). Siedemnastoletnia umowa o wartości 500 milionów GBP obejmuje rozpoczęcie w ciągu 18 miesięcy dostaw śmigłowców Airbus Helicopters oraz zintegrowanego systemu wsparcia eksploatacji tak, aby Brytyjczycy już w kwietniu 2018 r. mogli rozpocząć szkolenia. Kontrakt obejmuje dostarczenie statków powietrznych, opracowanie i wsparcie infrastruktury technicznej oraz wyszkolenie załóg latających i personelu technicznego.

Airbus Helicopters dostarczy flotę śmigłowców H135 i H145, która umożliwi zrealizowanie 28 000 godzin lotu rocznie, niezbędnych do osiągnięcia celów szkoleniowych brytyjskich sił zbrojnych. Oba modele wykorzystywane są do szkolenia pilotów śmigłowców m.in. w USA, Australii czy w Niemczech.

H135 i H145 umożliwiają załogom wykonanie pełnego zakresu zadań treningowych, poczynając od szkolenia podstawowego, a kończąc na nocnych lotach w trudnych warunkach atmosferycznych. Podpisanie kontraktu oznacza, że Wielka Brytania będzie pierwszym państwem eksploatującym zmodernizowane śmigłowce H135 z awioniką Helionix - najnowszą propozycją Airbus Helicopters - zapewniającą lepsze osiągi i zwiększającą bezpieczeństwo lotu.

Przy okazji podpisania umowy Philip Dunne, minister ds. zamówień obronnych stwierdził: „Jest to ostatni element przebudowy brytyjskiego systemu wojskowego szkolenia lotniczego, tworzący najnowocześniejszą strukturę umożliwiającą zapewnienie w przyszłości doskonale wyszkolonych lotników dla Lotnictwa Marynarki Wojennej, Wojsk Lądowych oraz Królewskich Sił Powietrznych. Nasze siły zbrojne będą beneficjentem spójnego, wszechstronnego i jednego z najlepszych na świecie systemów szkolenia. Piloci wojskowi zostaną doskonale przygotowani do kolejnego etapu kariery poprzez przekazanie im wszelkich umiejętności niezbędnych w przyszłych operacjach na całym świecie”.

Reklama
Reklama

Komentarze (2)

  1. Marek

    Dlaczego nie wybrali AW149???

    1. Davien

      Bo Brytyjczycy uzywaja albo maszyn francuskich albo swoich nie wloskich.

  2. say69mat

    def24.pl; H135 i H145 umożliwiają załogom wykonanie pełnego zakresu zadań treningowych, poczynając od szkolenia podstawowego, a kończąc na nocnych lotach w trudnych warunkach atmosferycznych. Podpisanie kontraktu oznacza, że Wielka Brytania będzie pierwszym państwem eksploatującym zmodernizowane śmigłowce H135 z awioniką Helionix - najnowszą propozycją Airbus Helicopters - zapewniającą lepsze osiągi i zwiększającą bezpieczeństwo lotu. say69mat: No to wpadli, najpierw będą to maszyny wykorzystywane do szkolenia. Następnie do realizacji całej gamy misji bojowych, MEDEVAC, patrolowo - rozpoznawczych, na specjalnych skończywszy. Przewiduję, że w dalszej perspektywie, będzie to podstawowy lekki śmigłowiec wielozadaniowy British Armed Forcess. Z kolei nasz kraj w międzyczasie będzie się 'gimbaztykował' z Caracalem. W końcu kiedyś należy się nauczyć wybierać to co dobre z palety oferty koncernów zbrojeniowych.

    1. Davien

      A od kiedy to Caracal jest w tej samej klasie co H-145 to sa różne śmigłowce i Caracal był najlepszym co nam zaoferowano.