Reklama

Śmigłowce H135 i H145 polecą do Wielkiej Brytanii

Fot. Airbus Helicopters
Fot. Airbus Helicopters

W ramach kontraktu na usługi lotnicze dla systemu szkolenia lotniczego, Airbus Helicopters dostarczy brytyjskiemu Ministerstwu Obrony flotę śmigłowców H135 i H145, .

Brytyjski oddział Airbus Helicopters podpisał kontrakt z konsorcjum Ascent na dostawę usług lotniczych dla systemu wojskowego szkolenia lotniczego Wielkiej Brytanii (UKMFTS – UK Military Flying Training System). Siedemnastoletnia umowa o wartości 500 milionów GBP obejmuje rozpoczęcie w ciągu 18 miesięcy dostaw śmigłowców Airbus Helicopters oraz zintegrowanego systemu wsparcia eksploatacji tak, aby Brytyjczycy już w kwietniu 2018 r. mogli rozpocząć szkolenia. Kontrakt obejmuje dostarczenie statków powietrznych, opracowanie i wsparcie infrastruktury technicznej oraz wyszkolenie załóg latających i personelu technicznego.

Airbus Helicopters dostarczy flotę śmigłowców H135 i H145, która umożliwi zrealizowanie 28 000 godzin lotu rocznie, niezbędnych do osiągnięcia celów szkoleniowych brytyjskich sił zbrojnych. Oba modele wykorzystywane są do szkolenia pilotów śmigłowców m.in. w USA, Australii czy w Niemczech.

H135 i H145 umożliwiają załogom wykonanie pełnego zakresu zadań treningowych, poczynając od szkolenia podstawowego, a kończąc na nocnych lotach w trudnych warunkach atmosferycznych. Podpisanie kontraktu oznacza, że Wielka Brytania będzie pierwszym państwem eksploatującym zmodernizowane śmigłowce H135 z awioniką Helionix - najnowszą propozycją Airbus Helicopters - zapewniającą lepsze osiągi i zwiększającą bezpieczeństwo lotu.

Przy okazji podpisania umowy Philip Dunne, minister ds. zamówień obronnych stwierdził: „Jest to ostatni element przebudowy brytyjskiego systemu wojskowego szkolenia lotniczego, tworzący najnowocześniejszą strukturę umożliwiającą zapewnienie w przyszłości doskonale wyszkolonych lotników dla Lotnictwa Marynarki Wojennej, Wojsk Lądowych oraz Królewskich Sił Powietrznych. Nasze siły zbrojne będą beneficjentem spójnego, wszechstronnego i jednego z najlepszych na świecie systemów szkolenia. Piloci wojskowi zostaną doskonale przygotowani do kolejnego etapu kariery poprzez przekazanie im wszelkich umiejętności niezbędnych w przyszłych operacjach na całym świecie”.

WIDEO: Szef Sztabu Generalnego dla Defence24: Musimy móc uderzać na odległość nawet 3000 km
Reklama

Komentarze (2)

  1. Marek

    Dlaczego nie wybrali AW149???

    1. Davien

      Bo Brytyjczycy uzywaja albo maszyn francuskich albo swoich nie wloskich.

  2. say69mat

    def24.pl; H135 i H145 umożliwiają załogom wykonanie pełnego zakresu zadań treningowych, poczynając od szkolenia podstawowego, a kończąc na nocnych lotach w trudnych warunkach atmosferycznych. Podpisanie kontraktu oznacza, że Wielka Brytania będzie pierwszym państwem eksploatującym zmodernizowane śmigłowce H135 z awioniką Helionix - najnowszą propozycją Airbus Helicopters - zapewniającą lepsze osiągi i zwiększającą bezpieczeństwo lotu. say69mat: No to wpadli, najpierw będą to maszyny wykorzystywane do szkolenia. Następnie do realizacji całej gamy misji bojowych, MEDEVAC, patrolowo - rozpoznawczych, na specjalnych skończywszy. Przewiduję, że w dalszej perspektywie, będzie to podstawowy lekki śmigłowiec wielozadaniowy British Armed Forcess. Z kolei nasz kraj w międzyczasie będzie się 'gimbaztykował' z Caracalem. W końcu kiedyś należy się nauczyć wybierać to co dobre z palety oferty koncernów zbrojeniowych.

    1. Davien

      A od kiedy to Caracal jest w tej samej klasie co H-145 to sa różne śmigłowce i Caracal był najlepszym co nam zaoferowano.

Reklama