Reklama

Spółka specjalizuje się w produkcji pojazdów i wyposażenia przeznaczonego dla płetwonurków wojsk specjalnych. Brała ona również udział w pracach nad NATO-wskim systemem ratowania okrętów podwodnych NSRS (NATO Submarine Rescue System). Pojazd dla płetwonurków można było zobaczyć na stoisku polskiej spółki IMS-Griffin.

Pojazd Torpedo SEAL przeznaczony jest do transportu dwóch płetwonurków bojowych wraz z wyposażeniem, jego wymiary pozwalają na przewożenie na pokładzie okrętów podwodnych i transport na zewnątrz przez standardowe wyrzutnie torpedowe kaliber 533 mm. Jego masa w zależności od zastosowanego materiału wynosi 90 kg (włókna węglowe) bądź 120 kg (polietylen), zaś wymiary to 4x0,7x0,6m. Może się on zanurzać na głębokość 50 m, zasięg wynosi 10 mil morskich zaś prędkość maksymalna to 4 węzły.

Pojazd ten wyposażony jest w 7-calowy cyfrowy wyświetlacz zintegrowany z elektroniczną mapą nawigacyjną i odbiornikiem GPS. Ponadto wyposażony jest w elektroniczny głębokościomierz, trzyosiowy żyrokompas, log oraz system monitorowania stanu baterii.

Firma JFD posiada w swojej ofercie również większe pojazdy dla płetwonurków sił specjalnych typu Sub SEAL i SEAL Carrier, które mogą stanowić propozycję dla polskich Wojsk Specjalnych, zwłaszcza w kontekście ogłoszonego niedawno przez Jednostkę Wojskową NIL przetargu na dostawę 6 pojazdów podwodnych dla płetwonurków.

(AN)

Reklama
Reklama

Komentarze (2)

  1. SithPOET

    wymiary 4mx0,7mx0,6m a wyrzutnia torped 0,533m - czyli, że co? sam pojazd jest elipsą w przekroju, czy pędniki są szersze? wyrzutnia torped kalibru 533mm ma rozmiar większy-czyli 700mm? no bo jak inaczej to ustroństwo miało by być transportowane na zewnątrz....

  2. Gość

    Takie pojazdy są płetwonurkom bardzo potrzebne , jak również pojazdy zamknięte.