Reklama
Reklama

Coraz więcej produkcji w zakładach Airbusa na Okęciu. Wdrożono elementy do A400M [Defence24 TV]

23 września 2019, 13:56

Nasz zakład odnotował wzrost zysków o 25% w ubiegłym roku. Planujemy dalszy wzrost w tym i kolejnym roku. Więc, jasno widać tendencję rozwojową. Zatrudniamy nowych pracowników - mamy w chwili obecnej około 100 wakatów. – mówi Manuel Heredia Ortiz, prezes zarządu Airbus Poland S.A.

Prezes Ortiz omówił kluczowe przedsięwzięcia prowadzone obecnie w Polsce przez Airbusa.  Przypomniał o umowie na modernizację samolotów Orlik do standardu TC II Advanced. Jak poinformował spośród 16 samolotów podnoszonych do niego z wersji TC II, 12 zostało już dostarczonych. Trwają prace nad pozostałymi, a także nad nowym pełnym symulatorem lotów. W ostatnim kwartale bieżącego roku planowane jest też rozpoczęcie dostaw pierwszych z – zakonserwowanej dotąd - dwunastki Orlików wersji TC I. Nowa wersja polskiego samolotu szkolnego spotyka się – zdaniem Ortiza – z zainteresowaniem ewentualnych klientów zagranicznych.

Stabilność inwestycji Airbusa na Okęciu zapewnia prosperujące centrum serwisowe samolotów transportowych C295, w którym prowadzi się prace nie tylko nad polskimi transportowcami, ale także nad maszynami czeskimi i kazachskimi.

Coraz większa jest produkcja elementów konstrukcji lotniczych i satelitów i tutaj Airbus widzi największy potencjał rozwojowy. W szczególności wprowadzane są nowe pakiety produkcyjne w produkcji statków powietrznych, w tym jeden związany z transportowymi A400M. Chodzi tutaj o zbiorniki paliwa umieszczane w ładowniach tych maszyn. Trwają negocjacje dotyczące pozyskania drugiego pakietu produkcyjnego, dla tej samej maszyny. Firma zakłada dalszą dywersyfikację produkcji i odnotowuje wzrost zysków. Spodziewa się go także w tym i następnym roku. W związku z czym zwiększona ma zostać załoga zakładów.

Defence24
Defence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 15
Niwidka
wtorek, 24 września 2019, 10:57

Ciekawe czy już zakończył się strajk pracowników Airbus Poland.

A
wtorek, 24 września 2019, 22:12

Z tego co wiem, to nie wszyscy strajkowali...

Badanie-rynku
wtorek, 24 września 2019, 10:15

Niestety ale to jest wypaczona wizja smutnej rzeczywistosci. Fakty są takie że na przełomie roku pozwalniali bardzo dużo osób i teraz piszą że tj. nabór na wakaty. Serwis c295 - najniższy budżet w br. w historii tego centrum serwisowego przez co sprawność spadła wyraźnie. Orlik i jego modernizacja - opóźnienia są już ogromne. Jak ktoś śledzi wydarzenia w tej firmie na bieżąco i połączy fakty a nie mity + strajki jakie miały miejsce w br. w tej firmie po raz pierwszy w historii tego zakładu to dojdzie do strasznych wniosków - upadłość.

Gandalf
czwartek, 26 września 2019, 15:52

Muszą zatrudniać swoich ex- pracowników u niemieckich podwykonawców bo nie ma kto im tych orlików składać... ogólnie chłopaki strasznie narzekają w airbusie... marne place I problemy kadrowe

Opel
poniedziałek, 30 września 2019, 20:07

Racja. Też ostanio spotkałem się z okolo 300ma pracownikamiAirbusa. Wszyscy narzekali. Podobno pracują na chlebie i wodzie. Mogacwychodzic do domu na 24godz przepustki ale tylko raz w miesiącu. Mieszkają w barakach na pryczach po 5-6. Marzą o tym aby przejść do amerykanów lub do Amazona. Straszne.

Sojer
poniedziałek, 23 września 2019, 23:46

Czyli w zasadzie nic nie produkują oprócz części, a jedyni odbiorcy to Polska i Airbus.

Olek
poniedziałek, 23 września 2019, 19:25

To nie jest Polska firma. To obóz pracy dla naszych doskonalych inżynierów pracujących za marne grosze. Serwis C295? Litości. Super serwis za gigantyczne pieniądze a sprawność tych samolocikiow to 20%. Już dawno powinniśmy ten złom sprzedać i kupić Spartany. Wystarczy poczytać opinie pilotów. Tylko sprzęt amerykański powinniśmy kupować. Sprawdzony i tani.

R
czwartek, 26 września 2019, 11:52

Pierwsze znafco Spartay sa wloskie a nie amerykanskie, drugie poki co C-295/235 sprzedalo/sprzeaje sie wiecej niz twoje amerykanskie Spartany, trzecie gdzie te opinie pilotow sa dostepne, bajkopisarzu.

Opel
poniedziałek, 30 września 2019, 20:08

Poczytaj w necie chyba że masz dwie lewe ręce do szukania. Kto kupuje ten ZŁOM? Nawet Francuzi kupują amerykańskie Herculesy.

Juzek
wtorek, 24 września 2019, 12:20

Tak samo jak F16. Amerykanie również wciskają nam szajs

asd
wtorek, 24 września 2019, 12:16

Nikt tam nie zmusza nikogo do pracy. Ofert dla inżynierów nie brakuje. Airbus nie płaci źle tym co coś umieją.

Anna
wtorek, 24 września 2019, 22:11

Dokładnie tak

Ewa
poniedziałek, 30 września 2019, 20:09

Co dokładnie tak? Nie nauczyli budować pełnych zdań w szkole?

Nico
wtorek, 24 września 2019, 11:58

Sprzęt amerykański tani? Kolego jak był by tani to zamiast 32 F 35 kupilibyśmy od razu 64 oraz nowe Lockheed C-130 Hercules a nie znowu używane oraz 10000 FGM-148 Javelin i 100 wyrzutni dla WOT a nie ledwo 180 i 60 wyrzutni a dla Wojsk Lądowych 190 M142 HIMARS a nie marne 20 i to bez offsetu.

wtorek, 24 września 2019, 08:07

Spartany są włoskie ;-)

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama