Amerykański P-8A Poseidon przechwycony przez rosyjskie myśliwce nad Morzem Czarnym [WIDEO]

8 lipca 2021, 11:45
Su-30SM Flota Czarnomorska Krym
Fot. mil.ru
Reklama

Rosyjskie ministerstwo obrony poinformowało o  przechwyceniu nad Morzem Czarnym samolotu morskiego P-8A Poseidon należącego do U.S. Navy. Maszyna brała udział w trwających na tym akwenie cyklicznie ćwiczeniach morskich NATO i Ukrainy pod kryptonimem Sea Breeze 2021. Na jej spotkanie wysłano z Krymu myśliwce Su-30SM należące do lotnictwa Floty Czarnomorskiej.

Zdarzenie miało miejsce 6 lipca 2021 roku, gdy „rosyjska kontrola powietrzna wykryła cel powietrzny zbliżający się do granicy państwowej”. W tym wypadku Rosjanie mają na myśli przestrzeń powietrzną wokół Krymu. W rejonie tym trwają obecnie ćwiczenia Sea Breeze z udziałem marynarki wojennej Ukrainy i państw NATO, w tym Stanów Zjednoczonych. Obiekt wykryty przez Rosjan okazał się samolotem morskimh Boeing P-8A Poseidon należącym do U.S. Navy.

Maszyny tego typu regularnie operują nad wodami Morza Czarnego, gdyż oprócz możliwości wykrywania okrętów podwodnych i nawodnych posiadają również zaawansowane systemy rozpoznawcze i obserwacyjne. Zwykle są to samoloty startujące z Grecji lub Włoch. Ponieważ Amerykanie w odróżnieniu od Rosjan nie wyłączają transponderów które powodują iż samolot jest widoczny dla cywilnych system kierowania ruchem powietrznym rosyjskie służby z pewnością zidentyfikowały amerykańskiego P-8A Poseidon na długo przed startem myśliwców.

Co równie ważne, startujące do przechwycenia dwumiejscowe maszyny SU-30SM miały w kabinie profesjonalny sprzęt pozwalający na nagranie całego zdarzenia w wysokiej jakości i szybką publikację nagrania. Pokazuje to iż całe zdarzenie to wyreżyserowana akcja propagandowa, szczególnie w sytuacji gdy sami Rosjanie informują o licznych lotach samolotów NATO nad wodami Morza Czarnego. W ostatnich dniach Ministerstwo Obrony Federacji Rosyjskiej opublikowało i przekazało rosyjskim mediom liczne materiały audiowizualne związane z aktywnością lotnictwa i floty w rejonie Morza Czarnego i Śródziemnego.

Reklama
Reklama

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 85
Reklama
Polska technologiczne Imperium
sobota, 10 lipca 2021, 13:34

Bajkowe fortuny wygenerowały 1 i 2 wojna światowa. Na jakie kokosy liczy ZŁO dążąc do 3 w.ś. w której zginą mln Polaków a Polska zamieniona w pustynię nuklearną. I znów w interesie ZŁA, bo to nie Polacy zasiądą na Kremlu tylko Ż jak w Kijowie

Davien
niedziela, 11 lipca 2021, 13:58

Na to samo co zawsze liczyło Zło zwane Rosją wywołując wojny: na panowanie nad światem. Ale tym razem sladu po was nie zostanie jak znowu zaczniecie.

Wiadomości z Onucowa
czwartek, 8 lipca 2021, 20:23

Pewnie koledzy tych rosyjskich pilotów będą im zazdrościć. Mogłi pooglądać nowoczesny samolot..

Davien
czwartek, 8 lipca 2021, 16:00

Czyli kolejny Su-30Sm się przeleciał a jego pilot poogladał sobie calkowicie go ignorujacego P-8:))

Hanys
czwartek, 8 lipca 2021, 17:07

No bo był w przestrzeni międzynarodowej, jakby wleciał nad przestrzeń powietrzną rosyjskiego Krymu to by dostał rakietę i po to tam był ten Su-30 :)

Davien
niedziela, 11 lipca 2021, 13:59

Hanysku, jaka rakietę?? Bo chyba o najgorszej rakiecie wszechczasów czyli waszym R-27 nie mowisz:)) Szybciej sam by się nia zestrzelił.

...
czwartek, 8 lipca 2021, 23:57

Jakiego Krymu? Wedle prawa międzynarodowego on nie jest rosyjski.

Lech
piątek, 9 lipca 2021, 14:06

Chan Krymu złożył hołd Polsce i do dzisiaj nie wypowiedział to Krym jest nadal Polski. Chyba ?

piątek, 9 lipca 2021, 16:47

Jakby od tej strony patrzeć, to chyba tak.

Pamiętliwy
czwartek, 8 lipca 2021, 17:25

Krym jest Ukraiński i tylko tymczasowo okupowany przez siły rosyjskie, bezprawnie i wbrew prawu międzynarodowemu.

Lucas123
piątek, 9 lipca 2021, 11:27

Jak hawaje :)

RAM
piątek, 9 lipca 2021, 08:47

a jak jest z syria, irakiem albo do niedawna z afganistanem? Pamiec zawodzi?

Davien
piątek, 9 lipca 2021, 18:56

Syrie to okupuje Rosja z Turcją, Irak nigdy nie był okupowany a Afganistan był ostatnim razem okupowany w latach 1979-89, cos jeszcze do dodania?:)

qwert
piątek, 9 lipca 2021, 22:47

Ostatnim razem okupacja Afganistanu rozpoczęła się 20 lat temu, a teraz właśnie się kończy i nie byli to Rosjanie. To tak dla przypomnienia

Davien
niedziela, 11 lipca 2021, 14:01

Afganistan był okupowany wyłacznie w latach 1979-89 przez ZSRS i Rosjanie mordowali cywilów jak oszalali. A i tak musieli uciekać.

qwert
niedziela, 11 lipca 2021, 18:22

Pozwolę sobie nie zgodzić się z tobą

Davien
wtorek, 13 lipca 2021, 11:58

Akurat twoje zdanie nikogo nie obchodzi:)

Slawcio
piątek, 9 lipca 2021, 08:18

W zasadzie to Autonomia Krymska, tak samo jak Kosowo jednostronnie ogłosiło deklaracje niepodległości. Kosowo uznało 93 na 193 kraje ONZ. Te 93 kraje- ważniejsze USA większość NATO. I oni mają rację w kształtowanie Świata inni nie.. Katalonia nie może oddzielić się od Hiszpanii bo to wbrew interesom UE czy NATO, ale Czeczenia od Rosji to tak jak najbardziej

spoko
piątek, 9 lipca 2021, 13:42

Slawcio Kosowo nie przylaczylo sie \nie zostalo aneksowane\ do zadnego kraju Panimajesz roznice miedzy krymem i kosowem

Davien
piątek, 9 lipca 2021, 12:19

Krym nie ogłosił żadnej niepodległosci, zrobili to wysłani tam rosyjscy terrorysci i bandyci .

qwert
piątek, 9 lipca 2021, 19:38

Niepodległość ogłosili mieszkańcy, Krymu pod ochroną rosyjskich żołnierzy, przed bandami Ukr

Davien
sobota, 10 lipca 2021, 23:48

Nie, niepodległość ogłosili rosyjscy terrorysci i bandziory od Wagnera wysłąni tam prez Moskwę.

niedziela, 11 lipca 2021, 01:22

To twierdzisz że wagnerowcy Krym opanowali? Ciekawe...

Davien
niedziela, 11 lipca 2021, 14:02

Krym opanowali rosyjscy terrorysci i Wagnerowcy, tzw zielone ludziki bo zołnierzami nie byli. A udało im sie tylko dlatego ze skorumpowane i prorosyjskie dowództwo SZU zakazało oporu.

agri
piątek, 9 lipca 2021, 07:54

tak naprawdę był tatarski!.

piątek, 9 lipca 2021, 12:44

Może jednak Karaimski?

olo
czwartek, 8 lipca 2021, 19:14

Nie ma znaczenia czyj jest. Ten kto nim włada ten rządzi na lądzie, nad lądem, na wodzie, pod wodą i nad wodą.

Polon64
czwartek, 8 lipca 2021, 18:52

Krym jest, i będzie Rosyjski

Thor
czwartek, 8 lipca 2021, 19:55

Saszka. Był ale go podarowaliście. Teraz go anektowaliście. Nie jest wasz. Jest pod waszą okupacją.A to już nie to samo.

Irańczyk
czwartek, 8 lipca 2021, 21:45

Thor Krym to ciekawy temat, ale nigdy nie był ukraiński. I nie będzie.

Davien
piątek, 9 lipca 2021, 08:43

Nie dość że był ukraiński co potwierdziłą sama Rosja to bedzie z powrotem. A ty się lepiej martw by znowu wam cos w Iranie w powietrze nie wyleciało, ostatnio jakaś plaga wypadków....

qwert
czwartek, 8 lipca 2021, 21:40

Putin naprawił błąd i teraz jest rosyjski, a zapewniam cię że szybko się to nie zmieni

hihi
piątek, 9 lipca 2021, 11:06

uuu zeby tylko poromkowie Dzyngis Chana nie chcieli swojego bledu naprawic bo bedzie granica Polska - Chiny.

drugi Deviant
piątek, 9 lipca 2021, 13:22

Tak źle życzysz Chinom? Przecieżw razie ich ew. ataku na Rosję (co jest zupełnie nieprawdopodobne bo to praktycznie sojusznicy) został z nich radioaktywny parking?

Davien
piątek, 9 lipca 2021, 18:58

A z Rosji niewiele więcej i o tylko dlatego że Chńczycy zajma to co zostanei:)

drugi Deviant
piątek, 9 lipca 2021, 21:46

Ale kolego to samo zostanie również z USA. I centrala jasno nam to napisała-nie dostałeś "przekazu"?

Davien
piątek, 9 lipca 2021, 08:44

Jak na razie to wysychacie bez wody na tym ukradzionym Krymie i to się nie zmieni.

drugi Deviant
piątek, 9 lipca 2021, 13:24

To w Montanie nie ma dostępu do bieżących informacji, czy centrala zaniedbuje swoja do niedawna największa "gwiazdę"? Na rymie obecnie powodzie i wody nadmiar.

czwartek, 8 lipca 2021, 19:49

Taka prawda

Polska technologiczne Imperium
czwartek, 8 lipca 2021, 18:51

NIE BYŁO w historii takiego państwa jak UKRAINA... Więc nawet z tej racji KRYM nigdy nie mógł być ukraiński... Wszystkie ziemie ruskie należą do księstwa moskiewskiego ze względu na prawo senioratu (to prawo obowiązywało we wszystkich krajach).

Polska technologiczne imperium
czwartek, 8 lipca 2021, 23:33

Poprawka nie było w ruskiej historii....

piątek, 9 lipca 2021, 12:48

Nie, w historii świata ogólnie przyjętej. Chyba że ty masz własną......

czwartek, 8 lipca 2021, 19:51

Taka prawda

bender
czwartek, 8 lipca 2021, 19:49

Moskwa od wyzwolenia się z mongolskiej niewoli posługuje się mitem o swojej zwierzchności wobec ziem ruskich, czy słowiańskich (jak już wymyślono Słowian), a nawet poczuwa się do światowego przywództwa (za Sowietów). Już mniejsza z tym, że historycznie seniorem to mógł być Kijów, a nie położona na uboczu młoda Moskwa, ale w XXI wieku nikt się specjalnie nie przejmuje feudalnymi rojeniami. Gdyby na Krymie przeprowadzono uczciwy plebiscyt pod kontrolą ONZ i OBWE, to jego wynik wielu ludzi i wiele krajów by przekonał. A tak, to nikt zwierzchnictwa Moskwy nad Krymem nie uznał, a Zgromadzenie Ogólne ONZ wyniki rosyjskiego plebiscytu uznało za nieważne.

po polskiemu
czwartek, 8 lipca 2021, 18:09

Jednak,mimo wszystko,jak już, to ukraiński.

olo
czwartek, 8 lipca 2021, 19:15

Jednak, mimo wszystko, jak już to należy do Krymian a nie żadnej Ukrainy.

:)
czwartek, 8 lipca 2021, 19:52

Mityczna społeczność miedzynarodowa jest innego zdania. Ale,nie wykluczone ze społeczność przehandluje Krym za to czy tamto.Nie takie rzeczy się zdarzały.

piątek, 9 lipca 2021, 12:53

Mityczna społeczność międzynarodowa to uznała Kosowo, a teraz powolutku powolutku- tak jeden kraj na miesiąc/dwa, wycofuje się z tego uznania.Ale cóż mleko rozlane i Krym zapewne powolutku, powolutku zostanie uznany za terytorium obecnego zwierzchnika, bo handel to już się chyba zakończył, patrz losy NS 2.

***
czwartek, 8 lipca 2021, 15:30

Ruscy bandyci daliby sobie spokój z tym przechwytywaniem. Gdyby Amerykanie chcieli to samoloty ruskich bandytów pływałyby....

Hanys
czwartek, 8 lipca 2021, 17:05

Gdyby Rosjanie chcieli, to by powybijali cały natowski złom z Morza Czarnego, a zwłaszcza złom amerykańskich bandytów :)

Davien
piątek, 9 lipca 2021, 08:48

Hanysku, czym??? Tymi kilkoma wrakami co jeszcze wam pływaja, ?? M.Czarne to morze NATO i jak ich wkurzycie to sladu po was tam nie zostanie:)

spoko
czwartek, 8 lipca 2021, 23:44

Hanys nie podniecaj sie za bardzo

Z ciekawości pytam
czwartek, 8 lipca 2021, 23:34

A wiadomo z jakiego pomnika stattowal ten SU ?

Wania
czwartek, 8 lipca 2021, 21:39

Już była taka konfrontacja z wojskami NATO znad morza czarnego. Turcy spuścili grzecznie na ziemię rosyjski złom na co Rosja zareagowała głosami oburzenia z ust Putina. W końcu życie rosyjskich pilotów jest mniej warte od kontraktu na dostawy gazu do Turcji. Którego Turcja zresztą od Rosji nie kupuje.

olo
czwartek, 8 lipca 2021, 19:15

10:10

Davien
piątek, 9 lipca 2021, 08:48

No istotnie, na pewno rosyjska flota i lotnictwo na M. Czarnym zostałyby wybite do nogi:)

wot siupryza
czwartek, 8 lipca 2021, 14:11

Myśliwce podleciały do powolnego kloca i Rosjanie robią z tego medialne halo.

Gnom
czwartek, 8 lipca 2021, 18:40

Podobnie jak było z medialnym show przy ruskich niedźwiedziach wokół Norwegii czy Wlk. Brytanii. Zachód tez zrobił z tego medialne halo, a ruscy byli znacznie dalej.

Hanys
czwartek, 8 lipca 2021, 15:20

Napisz jeszcze że pilot tego P8 był w okularach i nie można go prześladować jakimiś myśliwcami ha ha :)

drugi Deviant
czwartek, 8 lipca 2021, 20:33

Oficjalna wersja centrali jest przedstawiana przez naszego najbystrzejszego kolegę z farmy ale ja w zaufaniu zdradzę, że znowu był potrzebny komplet nowej bielizny dla załogi tego P-8 i szybka dezynfekcja całego wnętrza. Jednak w sumie to żaden problem bo do takich sytuacji dochodzi ostatnio co kilka miesięcy i nasze siły powietrzne zawarły z Chińczykami umowę na dostawę bawełnianych kompletów bielizny na dogodnych warunkach a z małym greckim przedsiębiorstwem zawarto długoletnia umowę na przeprowadzanie błyskawicznych dezynfekcji wnętrza szpiegowskich ,,,,,och pardon wywiadowczych maszyn. Kłopot tylko jest taki, że ta grecka firma jest małą i ma tylko oddział na Krecie więc wszystkie te P-8 czy RC-135 "przestraszone" przez Rosjan muszą właśnie lecieć do Suda co często powoduje u załamanej załogi dodatkowy stres bo przecież wszyscy załoganci chcą jak najszybciej wylądować (aby opróżnić i zmienić gatki). Ale w sumie z logistycznego punktu widzenia wszystko jest zabezpieczone i nasze Poseidony i "RC" dalej będą latać nad Morzem Czarnym i żadne sowieckie myśliwce nam nie straszne.

Davien
czwartek, 8 lipca 2021, 16:01

Jakie przesladowanie jak P-8 olał pałetającego sie Su-30:))

Rusofobia to stan umysłu
czwartek, 8 lipca 2021, 19:13

Jakby olał to by zawrócił i polatał na złość w koło a nic takiego nie zrobił

spoko
czwartek, 8 lipca 2021, 23:48

Ile tu obroncow ruskiego mira i to na jakim portalu Czuja sie jak na sputniku no nie moga wulgarnie pisac jak to robia na swoim portalu

Dzaro
czwartek, 8 lipca 2021, 14:09

I tu jest różnica między incydentami z samolotami rosyjskimi a opisaną sytuacją- Rosjanie wyłączają transpondery żeby zwiększyć zamieszanie i sprowokować do działania, NATO-wskie samoloty owe transpondery mają włączone, aby uniknąć zamieszania i nie stwarzać zagrożenia w ruchu lotniczym. Rosjanie, uczcie się zachowywać odpowiedzialnie.

czwartek, 8 lipca 2021, 15:48

Odpowiedzialność i Rosjanie? Przecież oni mają wszystkich ....

JPC
czwartek, 8 lipca 2021, 15:19

systemy kremnij i parol nie sa kompatybilne z systemami ICAO - po prostu nie ma co właczac... Podstawowa różnica pomiędzy Rosją i kilkoma innymi panstwami a reszta swiata jest taka że za kontrolę ruchu powietrznego odpowiada tam wojsko a cywilna kontrola podlega nadzorowi wojska, w większosci krajów jest dokładnie odwrotnie. Tak że kolejny raz pojawiające sie narzekanie na nieznajomosc procedur to raczej pokazywanie nieznajomości specyfiki systemu stosowanego w danym kraju. Nasi sojusznicy jak wybierają się polatac tysiące mil od siebie, w rejonie gdzie istnieją inne procedury, powinni się z nimi zapoznać a nie narzekać że jest inaczej niż w Teksasie...

Dżesika
czwartek, 8 lipca 2021, 19:03

Prościej byłoby powiedzieć że w rosyjskich samolotach nie ma transponderów. Bo musiałyby być dopuszczone przez ICAO do użytkowania w przestrzeni międzynarodowej. Akurat procedury na całym świecie są takie same - czy to Bałtyk, czy zachodnie wybrzeże USA, czy Krym. Przestrzeń międzynarodowa jest podzielona na strefy odpowiedzialności poszczególnych państw. Cały problem sprowadza się do tego że jak np. Łotwa ma brać odpowiedzialność za bezpieczeństwo ruchu powietrznego w jej strefie, skoro nagle pojawiają się tam samoloty o nieznanych zamiarach i komplikują życie głownie cywilnym samolotom liniowym. To tak jakby po ulicy poruszał się w samochód łamiący zasady ruchu drogowego i zmuszał innych uczestników ruchu do niepotrzebnego wytężania uwagi, zmian kierunków ruchu dla zachowania dużo większych odległości niż normalnie.

JPC
piątek, 9 lipca 2021, 09:42

Uscislijmy - procedury cywilne na całym swiecie sa zblizone, loty rejestrowane wykonuje sie w warunkach proceduralnych zgodnych ze standardami ICAO, za to procedury obowiazujace w lotnictwie wojskowym sa specyficzne dla danego kraju. Jak słusznie zauważyłeś/-łaś Rosjanie działali zgodnie z tą ideą - wykryli nieznany lot poruszający się na granicy ich przestrzeni powietrznej i odpowiednio zaregowali. To czy samolot ma czy nie ma wlaczonego transpondera jest sprawą wtórną jesli lot nie był zgłoszony w odpowiedni sposób. Co kontroli po odczycie z transpondera jesli nie wiedza co to za diabeł??

Tani
sobota, 10 lipca 2021, 07:07

Goscie usmiechnijcie sie,fotka jak dwa ruskie Su-35s odprowadzaja amerykanskiego Posejdona kolo Syrii zajela drugie miejsce w konkursie fotografii wykonanych przez wojskowych w sluzbie. Konkurs oglosil Pentagon i publikuje je na swoim twitterze. Glosuje sie sprawiedliwie bo przez internet. Nagroda oprocz kasy to umieszczenie stopnia wojskowego i imienia i nazwiska autora czyli ,,splendor,,. Fotki robi sie legalnie bo reklama to dzwignia ....naboru. Zreszta niektore fotki sa zajebiste prawie jak profesjonalne. Moje ulubione to F-35 w wersji Bestia przygotowany do startu. Mechanik co zrobil ta fotke pomylil sie z zawodem. To artysta. Zdjecia fabryczne sa tragiczne. Zachecam wszystkich na Tweetera jest co ogladac.

wujek Dżesiki
piątek, 9 lipca 2021, 14:12

Uściślijmy - przestrzeń międzynarodowa to nie przestrzeń wojskowa tylko CYWILNA. Nie ma wojskowych przestrzeni międzynarodowych. Ty na prawdę uważasz że taki Posejdon startujący z bazy w Grecji lub Włoszech leci z włączonym transponderem, przelatuje przez różne strefy odpowiedzialności i wszyscy po kolei wysyłają myśliwce dla jego identyfikacji? Otóż nie muszą, bo po pierwsze prowadzi korespondencję radiową i przedstawia plan lotu. A na dodatek nawet Dżesika umie odpalić aplikację, która na żywo pokazuje wszystkie dane tego samolotu. Ale ona nie mieszka w Rosji...

JPC
piątek, 9 lipca 2021, 18:02

Uwazam ze jesli porusza sie z niewlaczonym transponderem i jego lot nie jest zgłoszony a zbliża sie do strefy obrony to za każdym razem jego obecność bedzie wywoływala podobna reakcje. Strefa obrony może rozciągać sie na przestrzeń międzynarodową - nikt nikomu nie zabroni dokonywać identyfikacji SP w międzynarodowej przestrzeni powietrznej. Tak na przykład robią szwedzi i dunczycy gdy nasz samolot zbliża sie do ich wybrzeza - nie widzę tu nic nadzwyczajnego.

Davien
piątek, 9 lipca 2021, 19:02

Problem z twoimi teoriami jest taki że samoloty innych państw, nawet Chińskei lataja z właczonymi transponderami a jedynei Rosja udaje że ich tam niet. Przy okazji narażając wszystkich w powietrzu.

JPC
wtorek, 20 lipca 2021, 11:33

przeczytaj ze zrozumieniem co napisałem bo któryś raz z kolei usiłuję ci wytłumaczyc ze system IFF montowany na rosyjskich mysliwcach nie wspołpracuje z systemem ICAO, - czyli jednak rosjanie lataja z włączonymi transponderami widocznymi dla ich kontroli obszaru (wojskowej). Mysle ze powinienes poinformowac dowództwo WKS ze masz życzenie aby ich samoloty pokazywały się na radarach wtórnych NATO w formie małej czerwonej gwiazdki, na pewno pochyla się nad tego typu propozycją.

sokole oko
piątek, 9 lipca 2021, 09:08

Taki samochód to karetka PR, straż pożarna, policja, pog. gazowe itp.

Davien
piątek, 9 lipca 2021, 19:05

Jedynie kiedy uzywa sygnałów dzwiekowych i swietlnych, co może zrobic w wyjatkowych wypadkach. A i to musza przestzregać zasad ruchu drogowego , maja jedynie pierwszeńswo ruchu.

Tani
czwartek, 8 lipca 2021, 19:41

Co ma piernik do wiatraka. Samoloty cywilne maja korytarze powietrzne ktorymi moga tylko latac. Wojsko lata wszedzie wszedzie poza korytarzami ruchu cywilnego. Wejdz na flight radar i zobaczysz czy Posejdon mial wlaczony transponder. Ja obstawiam ze nie. Bo amerykanie nie lataja kolo Krymu z transponderami.

ico
piątek, 9 lipca 2021, 14:36

W tym sęk, że jak leci Su z Kaliningradu na zachodni Bałtyk to przecina kilka korytarzy i to nie raz.

ito
piątek, 9 lipca 2021, 18:51

Otóż nie, nie przecina. Wystarczy, że utrzyma tzw. separację pionową, czyli idzie na innym pułapie. A że na pewno nie przecina to wiemy- kiedyś bodaj IŁ 20 zbliżył się do samolotu rejsowego nad Bałtykiem na 15 km i wrzasku w mediach było na dwa tygodnie- a skoro media milczą- to nie przecinają korytarzy komunikacyjnych.

czyli pstro
sobota, 10 lipca 2021, 10:47

No to nareszcie jesteśmy w domu, bo skąd cywilna kontrola lotów ma wiedzieć czy Rosjanin utrzymuje separację pionową skoro nie odpowiada na wezwania radiowe, a radary cywilne nie odczytują wysokości samolotów z wyłączonymi transponderami? Zejdź z rowerka bez świateł w nocy na drodze i zobacz czy twoje milczenie zapewni ci separację. Powodzenia.

sobota, 10 lipca 2021, 12:39

Poczytaj troche wiecej o cywilnych radarach i ich rodzajach.

tyle co korytarz do przedpokoju
piątek, 9 lipca 2021, 14:22

Ekspercie, sam włącz FR24 i zobacz że samoloty cywilne, zwłaszcza te mniejsze wcale nie poruszają się korytarzami. Obawiam się że tak jak piszesz to jest w Rosji, ale my nie rozmawiamy o przestrzeni wewnętrznej danego kraju. U nas tak było za PRLu.

sobota, 10 lipca 2021, 07:09

Eee facet z jakiej bajki ty jestes? Lotnictwo lekkie ma jak najbardziej swoje korytarze. I wolnej ameryk

niedziela, 11 lipca 2021, 01:32

Lotnictwo lekkie ma korytarze? Latam lata szybowcami robię przeloty po kilkaset kilometrów i nie miałem w trakcie ich wykonania transpondera na pokładzie, jakim cudem kolego? Latam zawsze zgodnie z przepisami. Jak trzeba to zabieram transponder, wiem kiedy trzeba. Wiesz kolego o co chodzi z przestrzenia powietrzna niekontrolowaną? Wiesz co to są klasy przestrzeni powietrznej? Wiesz kiedy trzeba mieć transponder i w jakim modzie?

Kacperek
czwartek, 8 lipca 2021, 21:42

Miał. Co wynika z tekstu. I w tym jest problem, że Rosja stwarza zagrożenie dla ruchu cywilnego.

Gnom
czwartek, 8 lipca 2021, 18:42

Właśnie dlatego to robią. Mieli nadzieję na prowokację, a tu prosta klasyka i P-8 sobie nic nie posłuchał.

Tweets Defence24