AgustaWestland współpracuje z czeskim przemysłem w przetargu na śmigłowce

29 września 2015, 15:57
Fot. A.Hładij/Defence24.pl
Na pokładzie HH-139A. Fot. A.Hładij/Defence24.pl
Fot. AgustaWestland
Reklama

Firma Finmeccanica-AgustaWestland podpisała list intencyjny ze spółką LOM Praha s.p. Jego celem jest nawiązaniem przyszłego partnerstwa w razie wyboru przez czeskie ministerstwo obrony narodowej AW139M w przetargu na lekkie śmigłowce wielozadaniowe. 

Firma Finmeccanica-AgustaWestland podpisała list intencyjny ze spółką LOM Praha s.p. Na podstawie podpisanego dokumentu  obie firmy mogą ze sobą współpracować w dziedzinach: obsługi, szkolenia, serwisowania oraz wsparcia, a także projektowania i produkcji zestawów do obsługi śmigłowców. Celem listu intencyjnego jest nawiązanie przyszłego partnerstwa w razie wyboru przez czeskie ministerstwo obrony narodowej oferowanego przez AgustaWestland śmigłowca AW139M w przetargu na dwanaście lekkich śmigłowców wielozadaniowych.

HH-139A
Fot. A.Hładij/Defence24.pl

Dokument jest potwierdzeniem woli konsorcjum Finmeccanica-AgustaWestland do rozwijania jak najszerszej współpracy przemysłowej z czeskimi firmami. Zdaniem przedstawicieli producenta przy zamówieniu zaledwie 12 wiropłatów nie ma jednak uzasadnienia biznesowego do rozpoczęcia montażu AW139 w Czechach. 

Czytaj więcej: Czesi kupią nowe śmigłowce. Więcej niż planowano

Finmeccanica-AgustaWestland zdecydowała się na współpracę z LOM Praha s.p., która jest firmą państwową. Czeskie przedsiębiorstwo, które w tym roku obchodzi swoje setne urodziny, jest obecnie skoncentrowane na serwisie, remontach i modernizacji rosyjskich śmigłowców z rodziny Mi-2, Mi-8 i Mi-24, w tym ich części takich jak siniki turbinowe, skrzynie biegów oraz pomocnicze jednostki zasilające. Firma wytwarza także silniki tłokowe i śmigła oraz prowadzi szkolenia pilotów w ramach Flight Training Center działającego na lotnisku w Pardubicach. 

Oferowany czeskim siłom zbrojnym śmigłowiec AW139M to wersja maszyny cywilnej AW139. Wiropłat może być łatwo skonfigurowany do różnego rodzaju działań - od transportu wojsk i operacji wspierających służby państwowe przez zadania rozpoznawcze, po misje bliskiego wsparcia powietrznego i CSAR (poszukiwawczo-ratownicze w warunkach bojowych). Maszyna może przewozić 15 pasażerów albo 10 w pełni wyekwipowanych żołnierzy lub operatorów sił specjalnych. Zdaniem przedstawicieli AgustaWestland maszyna ta najlepiej spośród produkowanych przez koncern helikopterów wpasowuję się w oczekiwania czeskiego MON. 

(AH)

Czytaj więcej: AW139M - oferta AgustaWestland dla armii Czech

 

 

 

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 10
Reklama
patriota
czwartek, 1 października 2015, 12:55

Pośrednio Agusta Westland przyznaje, że AW149 (w części produkt inżynierów ze Świdnika) to jednak porażka. Wystawiają sprawdzonego AW139. A gdzie UH-60 ? Przecież w Czechach jest centrum serwisowe tego śmigłowca prowadzone przez AERO Vodochody...

Kael
czwartek, 1 października 2015, 14:17

"w przetargu na lekkie śmigłowce wielozadaniowe"... której części odnośnie LEKKI pan nie zrozumiał?

Hammer
czwartek, 1 października 2015, 11:25

Toć to latający autobus a BH nie spełniał wymagań. Caracal to najlepszy wybór. Czesi tego nie wezmą!

Kosa
piątek, 2 października 2015, 14:38

Człowieku czy Ty wiesz tak do końca o czym tutaj rozprawiasz?Te gotowe formułki miałeś chyba kopiuj/wklej w artykułach z Caracalem w przetargu dla WP. Najwidoczniej coś Ci się pomieszało, choć mogę to rozumieć AW139M jest bardzo podobna do AW149.

Hammer
wtorek, 29 września 2015, 20:31

To jest śmigłowiec wojskowy? Wygląda na autobus;-)

Antex
wtorek, 29 września 2015, 19:48

AW w Polsce miała swoją szansę ... ale jeżeli potencjalnego nabywcę traktowalo się niepowaznie ... to tę swoją szansę sie traci.

Krzysiek
wtorek, 29 września 2015, 18:39

Mam nadzieję że nikt w Polsce nie myśli o AW dla WP

Trep
środa, 30 września 2015, 11:23

Współpraca będzie polegać na zatrudnieniu do robienia szumu wbrew interesom Czech tamtejszych związkowców? Skądś znam taką "współpracę".

Kael
środa, 30 września 2015, 13:42

Chce pan powiedzieć że Airbus nawiązując współpracę z państwowymi zakładami WZL-1 właśnie liczy na taką "współpracę"?

romano69
wtorek, 29 września 2015, 23:08

caracan ładniejszy

Tweets Defence24