„Eurofighter Typhoon rozwinięty został jako wysokomanewrowy myśliwiec przewagi powietrznej” – mówi w rozmowie z Defence24.pl Raffael Klaschka, szef marketingu w Eurofighter GmbH, wskazując na zdolności myśliwca: „Mowa tu o radarze, o stosunku ciągu do masy, który pozwala na latanie z prędkościami przekraczającymi prędkość dźwięku bez dopalania.”
- „Eurofighter Typhoon rozwinięty został jako wysokomanewrowy myśliwiec przewagi powietrznej (…) Z drugiej jednak strony, charakteryzuje dużym udźwigiem, więc na niektórych punktach podwieszeń możemy przenosić różne uzbrojenie powietrze-powietrze i ziemia-ziemia, jednocześnie.” - zaznacza w rozmowie z Defence24.pl TV Raffael Klaschka, szef marketingu w Eurofighter GmbH.
W rozmowie z Defence24.pl TV Raffael Klaschka zwraca uwagę na zdolności Eurofightera. Podkreśla, że maszyna jest zdolna do wykonywania lotów z ciężkim ładunkiem bojowym na dużych wysokościach, może też prowadzić walkę manewrową na wysokim pułapie. Ponadto, samolot może przenosić znaczną ilość uzbrojenia, pozwalając na zachowanie zdolności do wykonywania misji obrony powietrznej, jak i przeciwko celom naziemnym, w trakcie jednego lotu.
- "To, w połączeniu z doskonałym stosunkiem ciągu do masy, pozwala na wykonanie misji powietrze-powietrze (…) I nadal na przenoszenie uzbrojenia powietrze-ziemia - nie ma potrzeby marnowania bomb przez ich zrzut" - podkreśla Raffael Klaschka, szef marketingu w Eurofighter GmbH.
O korzyściach z zakupu maszyn Eurofighter przekonywał Peter Maute, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w europejskiej spółce: "Ze strony ekonomicznej myślę, że równie istotnej, możemy zaoferować Polsce realne miejsce w programie, programie europejskim który prowadzimy, by współdziałać jako europejscy partnerzy. (...) gdy Polska przyłączy się do programu, stanie się jego równouprawnionym członkiem, jak inne kraje europejskie: Niemcy, Wielka Brytania, Włochy, Hiszpania."
Sejsmo
Austria wycofuje się z Eurofightera - jest po prostu za drogi. Niemcy osiągają aktualnie 13% gotowości bojowej tych maszyn i zamiatają problem pod dywan. A teraz nam chcą to wcisnąć - europejską "siostrę" Mig-a 29.
Terrierred
1. Eurofighter Typhoon to typowy myśliwiec przewagi powietrznej i do tego celu jest stworzony (obok F-22 najlepsza maszyna w tej klasie) a jego wysoka cena bierze się głownie z tego ze usilnie starają się zrobić z niego wielozadaniową platformę. 2. Typhoony wykonują misje bojowe. 3. Wielka Brytania, Niemcy, Włochy i Hiszpania to głowni użytkownicy tej maszyny. Wycofują a raczej wymieniają EF I transzy (w celach czysto ekonomicznych redukując flotę powietrzną ) na F-35 (UK, Włochy) lub myślą! o zastąpieniu wysłużonych Tornad (Niemcy) NIKT nie zamierza wycofać się z EF-2000 choć prawdą jest iż redukują zamówienia ale to czysta oszczędność. 4. Austria to inna bajka. Chcą za niewiele uzyskać wiele. Korupcje drodzy panowie to trzeba udowodnić a pomówić można wszystkich we wszystkim Słabo to widzę 5. Pomówienia o rzekomej awaryjności, uziemieniu itp bzdury co niektórych? Zal.pl 6. EF-2000 przenosi zarówno amerykańskie uzbrojenie jak też ich europejskie odpowiedniki 7. ZALETY EF-2000 tak w skrócie w tekście powyżej:-) 8. Ekonomia? Słowa Peter Maute dot. współpracy z Eurofighter GmbH mówią wiele. Minus EF-2000 to obok ceny niewiadoma przyszłość europejskiego konsorcjum- światełko to chęć współpracy z francuzami przy pracach nad europejską maszyną 6 generacji. Natomiast jeżeli chcemy kupić maszynę, tanią, bez offsetu, na teraz, na przetrzymanie ( hu wie po co, jak długo i do czego to wybierzmy F-16 LM) Gripen E/F to rozwiązanie na długofalową współpracę z SAABem i to nie tylko w kwestii lotnictwa. Niestety wg. mnie jeśli chodzi o płatowiec to "najsłabsza" z proponowanych maszyn lecz na swój sposób bardzo kusząca i prawdopodobnie b. atrakcyjna. F-35. Nikt przy zdrowych zmysłach nie oprze swe SP w 100% na tej maszynie. Nawet USA. To maszyna której celem jest rozbicie OPL przeciwnika Stosunkowo niewielki zasię i udźwig. Droga eksploatacji na 100%. (Co my będziemy rozbijać?) Dla np. USA rozwiązanie F-35+F-22/F-15 czy F-18 to rozwiązanie idealne. UK/Niemcy/Włochy F-35+Eurofighter również. Wszystko zależy od planu i założeń na rozwój i oczekiwań jakie ma (chyba) MON plus ofert jakie uzyska od oferentów w przetargu na samolot wielozadaniowy dla Polskich SP. Mój typ. Dalsze F-16? Chyba tak. Jednak nie oczekiwałbym po LM na coś takiego jak offset. Na koniec dodam tylko ze każda maszyna jak i jej producent coś wnoszą dobrego. Kwestia tego co się chce i zgadzam się z kimś kto napisał "co dobre dla USA nie koniecznie jest odpowiednie dla nas" to chyba dotyczyło F-35.
BUBA
Przede wszystkim warto by było skonsultować się z Austrią i sprawdzić jakie mają problemy z Eurofighterami. Może po prostu mają takie zaplecze do Eurofightera jak my do F-16, czyli żadne. My ponosimy olbrzymie koszty utrzymania samolotów które przez większość swojej eksploatacji były niesprawne technicznie, i nie nadawały się do tak prostych zadań NATO jak Baltic Air Policing na Litwie. Podobne problemy mogą mieć Austriacy. Przesiadka z prostego Saaba Drakena uzbrojonego tylko w działka na Eurofightera to olbrzymi skok wydatków. Warto by było porównać koszty utrzymania Eurofightera z F-16 Block 52.
bender
Nie wiem skad bierzesz swoje rewelacje, ale sa nieprawda. Juz kilka ladnych lat temu wdrozono zaawansowany system do oblsugi logistycznej F-16 dzieki czemu jego sprawnosc wynosi ponad 70%, a moze i lepiej. Przy okazji te rozwiazanie stalo sie standardem powielanym dla innych statkow powietrznych PSP. Dwusilnikowy Typhoon jest drozszy w utrzymaniu od F-16, to chyba oczywiste.
KrzysiekS
Pytanie o czym mówicie o myśliwcu przewagi powietrznej który ma być lepszy od SU-35 chyba tylko F-22 Raptor poza zasięgiem. Czy mówicie o samolotach wielozadaniowych?
Davien
Krzysiek zarówno Su-35 jak i F-22 to są samoloty wielezadaniowe i od Su-35 jest lepszy zarówno EF jak i Rafale, nie mówiąc już o F-35 czy F-22. Nawet nowe wersje F-15 sa lepsze od Suchoja.
Wojciech
A kto powiedział, że "powinniśmy wszystko kupować w Europie"? Makrela? Może jeszcze gaz z NS2 będziemy musieli kupować bo w Europie? Niech spadają.
Zawisza_Zielony
EF to wspaniały myśliwiec przewagi powietrznej. 24 takie cacka z bazą w Malborku mogły pozamiatać od Szczecina do Talina. Proble. Polega na tym ze nie jest US wiec jest beee oraz jest drogi w kosztach użycia. F15 to maszna z innnej epoki i nawet jak sie za nazwą doda jakieś literki to i tak to odgrewany kotlet.
Ozzi87
Czemu MON nie myśli o zakupie F15SE żeby zastąpić MiGi. Przecież to są dobre samoloty myśliwskie i przewagi powietrznej.
Wojciech
Stary F15 ma lepsze parametry i te same silniki co nasze F16. Ciekawe jak ceny?
Wawiak
Tylko, że F15 ma dwa, a F16 jeden... 8-]
Ryan
F15 i F16 mają różne silniki. F16 jest wielozadaniowy a nie przewagi powietrznej jak Eagle, który ma dwukrotnie większy ciąg niż F16.
Geoffrey
Uzbrojenie "ziemia-ziemia" na myśliwcu?
KrzysiekS
KrzysiekS->Geoffrey "Uzbrojenie "ziemia-ziemia" na myśliwcu?" Tak bo on nie lata tylko go remontują ;-)
xawer
Widać strzela stojąc na pasie startowym;-)
Giaur
Ziemia-ziemia na EF. A po co ? ;)
Playmaker
Obiektywnie patrząc to Eurofighter Typhoon to obok Rafale samolot w sam raz dla nas tzn. Myśliwiec Przewagi Powietrznej. Jednak wracając do rzeczywistości jest za drogi i...... politycznie niepoprawny. Będzie staruszek F-16 proponowany Rumunii i Bułgarii. W NATO prócz Polski użytkuje je jeszcze Turcja i Grecja. Belgia i Holandia już myślą jak się tego pozbyć. Supcio:-)
sojer
Akurat Holandia, Norwegia, Dania, Belgia, Turcja kupiły lub są bliskie decyzji o zakupi F-35...Grecja z powodów finansowych pozwoli sobie tylko na modernizację swojej skromnej floty... 140 F-16C/D. Natomiast Rafale nie kupił jeszcze nikt w Europie oprócz producenta, a Austria to jedyny kraj w EU , który kupił Eurofighter od Niemiec, ale wiadomo że zakup był związany z korupcją. Innymi słowy nikt przy zdrowych zmysłach nie importuje tak drogich i starzejących się technicznie samolotów jak EF i Rafale.
aurel
wolę latającego i groźnego staruszka niż europejski cud techniki stojący w hangarze
Tankred
Rafale ma te przewagę nad EF że jest właściwie non stop w akcji. My jesteśmy bez wyboru bo mimo że powinniśmy wszystko kupować w Europie to na drugi typ samolotu nas nie stać. Ef Rafale i Grippen wrócą gdy będzie można je kupić z 70% dopłata z UE. Tylko że my już wtedy możemy być poza UE.
Luke
Dla Polski jako samolot przewagi powietrznej wystarczy F15SE ale tak naprawde przyszlosc dal SP jest F16 i F35
Kowalskiadam154
Brak chętnych to próbują go upchnąć gdzie się tylko da Swoją drogą jezeli to takie dobre to dlaczego Republikanie Federalni nie kupią ich więcej bo przeca polowa tego w Luftwaffe stoi na kołkach i dostarcza części tym co jeszcze latają Generalnie należy trzymać się z daleka od wszystkiego co europejskie