Reklama

Siły zbrojne

Amerykański F-16 rozbił się nad Zatoką Meksykańską

Fot. Lockheed Martin
Fot. Lockheed Martin

Myśliwiec F-16 Falcon amerykańskich sił powietrznych rozbił się w czwartek rano podczas rutynowego lotu treningowego w pobliżu miasta Panama nad Zatoką Meksykańską. Pilot został odnaleziony martwy we wraku maszyny. Obecnie badane są przyczyny katastrofy. 

Samolot należał do 53rd Weapons Evaluation Group stacjonującej w Bazie Lotniczej Tyndall na Florydzie. W czwartek około 9:15 czasu lokalnego utracono kontakt z maszyną, która brała udział w locie treningowym nad Zatoką Meksykańską wraz z myśliwcem F-4 Phantom.

Od tego czasu USAF i US Coast Guard prowadziły operację poszukiwawczo-ratowniczą, która w piątek, po odkryciu wraku maszyny zmieniła się w misję śledczą. Przyczyny wypadku bada zespół śledczy amerykańskich sił powietrznych. 

Reklama

Rok dronów, po co Apache, Ukraina i Syria - Defence24Week 104

Komentarze (1)

  1. Alfret

    Predzej czlowiek spodziewalby sie ze spadnie F4, przeciez jest starszy. Jak widac oszczednosci w amerykanskiej armii niekonieczne sluza sprzetowi. Niby eskadra evaluation... moze cos testowali?! Kiedys samoloty projektowano tak, ze nawet po awarii silnika byl w stanie wyladowac z pewnym prawdopodobienstwem rozbicia, ale dawal szanse przezycia. Wspolczesne samoloty gdyby nie mialy komputera stabilizujacego lot maszyny, nie potrafilyby latac! A teraz wiadomo - plamy na Sloncu, tajne bronie, pioruny etc. Elektronika jest bardzo podatna na impulsy elektromagnetyczne, a ekranowanie zabezpiecza tylko do pewnych energii i czestotliwosci. Z tego powodu niekiedy sprzet typu sowieckie T72 bez wspomagania i zbednej elektroniki - lampy, moze byc skuteczniejszy. Jednak w klasycznym konflikcie elektronika przydaje sie, szczegolnie jesli chodzi o widzialnosc w innym spektrum elektromagnetycznym niz swiatlo widzialne.

    1. Dafi

      Może pilot stracił przytomność? Zwykle zdążą się katapultować.

    2. Prześladowany przez cenzurę

      Słuchaj "jacwoli", "loli" i innej agentury wpływu LM. Tak się składa, że F-4 ma prawie 2x mniej katastrof klasy A niż F-15 (a stare silniki F-4 mają 2x większą niezawodność niż te w F-1%!), a F-15 2x mniej takich katastrof niż F-16. F-16 to najczęściej procentowo rozbijający się samolot bojowy w użyciu przez USA. F-35 ma szanse pobić rekord F-16...

Reklama