Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Polskie CASY lecą do Sewilli. Nowe wyposażanie dla wzmocnienia bezpieczeństwa

Polski C-295M nr. 011 - fot. sp.mil.pl
Polski C-295M nr. 011 - fot. sp.mil.pl

W celu instalacji systemów samoobrony odleciał do Sewilli jeden z samolotów transportowych C-295M Polskich Sił Powietrznych. Jednocześnie Inspektora Uzbrojenia poinformował o instalacji rejestratora dźwięku CVR (Cockpit Voice Recorder) we wszystkich polskich maszynach tego typu. 

Obie te informacje wiążą się z modernizacją i doposażaniem polskich C-295M. Maszyny o numerach 023, 024 i 025 pierwotnie dostarczono bez systemów samoobrony, takich jak np. wyrzutni pułapek termicznych. Będą one na zmianę gościć w zakładach w Sewilli, aby uzupełnić to wyposażenie. 

Jeśli chodzi o rejestratory dźwięku CVR, to jest to tak zwana "czarna skrzynka", zapisująca dźwięki z kabiny załogi. Zostały w nie doposażone wszystkie samoloty C-295M w ramach realizacji zaleceń Komisji Badania Wypadków Lotniczych po katastrofie w Mirosławcu 23 stycznia 2008 roku. Instalacji dokonała firma Airbus Military podczas okresowych remontów w zakładach w Sewilli i Warszawie. 

Polska posiada obecnie 16 samolotów C-295M, które znajdują się na wyposażeniu 8. bazy Lotnictwa Transportowego w Krakowie. Ostatni z nich dotarł do Polski 2 listopada 2013 roku. Dziesięć lat po pierwszym, noszącym numer 011.

 

Reklama

Komentarze (2)

  1. miro

    ile jeszcze bedzie nas kosztować doposażanie i eksploatacja samolotów które w dużej mierze zaistniały na rynku dzięki naszemu zamówieniu (podobnie jak "nasz"Rosomak ...) którego Polska jest największym użytkownikiem z zakupu którego polska gospodarka i przemysł nie odniosły ŻADNYCH KORZYŚCI ...

    1. Meh

      Użytkownicy CASY: Algeria 6, Brazil 12, Chile 3, Colombia 6, Czech Republic 4, Egypt 5, Finland 3, Ghana 2, Indonesia 9, Jordan 2, Kazakhstan 2, Mexico 6, Oman 5, Poland 17, Portugal 12, Spain 13. A celem zakupu sprzętu wojskowego jet poprawa bezpieczeństwa kraju a nie korzyści dla komunistycznych skansenów w stylu polskiego ,,przemysłu" obronnego.

  2. ito

    Skoro już latają w Polsce- kiedy samoloty dozoru przestrzeni (czy jak tam się odpowiedniki AWACS dla ubogich nazywają) i morskie samoloty patrolowe/ZOP na bazie C-295?Taki krok jest logiczny w celu dania WP i RP ogólnie narzędzi, których rozpaczliwie potrzebują, ujednolicenia sprzętu i wypełnienia dziury spowodowanej ograniczonymi możliwościami M8. OK. dozór przestrzeni mogą załatwić bezpilotowce, ale raczej nie takie, jakie kupuje WP/

Reklama