Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

MSPO: Alenia Aermacchi z WZL

Fot. Alenia Aermacchi
Fot. Alenia Aermacchi

Alenia Aermacchi podpisała serię porozumień z polskim przemysłem lotniczym w kontekście przetargu na zaawansowany samolot szkoleniowy, uruchomionego przez Ministerstwo Obrony Narodowej. Porozumienia te dotyczą wspólnego rozwoju technologii; produkcji podzespołów; wsparcia logistycznego; produkcji elementów wyposarzenia oraz wsparcia technicznego.

M-346 jest najbardziej zaawansowanym odrzutowym samolotem szkoleniowym, jaki jest obecnie dostępny na rynku. Samolot ten zwyciężył we wszystkich przetargach w jakich brał udział, konkurując z azjatyckimi i europejskimi konstrukcjami. Polski przemysł lotniczy jest strategicznym partnerem z uwagi na możliwy wkład w rozwój, produkcję oraz wsparcie logistyczne dla floty nowych samolotów szkoleniowych, jakie będą dostarczone między 2015 a 2017 rokiem dla Sił Powietrznych RP.

Alenia Aermacchi oraz WZL podpisały serię porozumień, na mocy których firmy zdecydowały o współpracy w ramach programu AJT. Dzięki temu polskie firmy przejmą odpowiedzialność za wsparcie techniczne i naprawy floty samolotów M-346 w Polsce. Co więcej, w Polsce może być też ulokowana produkcja niektórych podzespołów oraz długoterminowe wsparcie logistyczne. Współpraca z zakładami WZL będzie kluczowym czynnikiem w rozwoju nowego Centrum Logistycznego o wysokiej efektywności dla floty nowych samolotów szkoleniowych w Polsce.

Kolejne porozumienie zostało podpisane z firmą PZL Świdnik, polską firmą należącą do koncernu Finmeccanica. Na mocy porozumienia, do Polski będzie przeniesiona produkcja elementów kompozytowych nowego typu samolotu komercyjnego oraz elementów kompozytowych M-346.

Alenia Aermacchi oczekuje, że transfer technologii oraz miejsca pracy, jakie może stworzyć sukces M-346, przyczyni się do nawiązania silnej współpracy z polskim przemysłem lotniczym. Mamy nadzieję wspólnie stworzyć najbardziej efektywny system wsparcia floty samolotów typu AJT, zgodnie z wymaganiami Sił Powietrznych RP. Chcemy jak najszerzej wykorzystać możliwości synergii z polskim przemysłem w przyszłych programach rozwojowych, zarówno cywilnych jak i wojskowych.

Alenia Aermacchi 

Reklama

Komentarze (2)

  1. sorbi

    FLota samolotów M-346 -jak to brzmi -będzie ich raptem 8-12. I to ma być flota?

  2. Tomek

    KTÓRE WZL ??? WZL-1, WZL-2, WZL-3, czy jeszcze jakieś inne? Czy istnieje coś takiego jak polski przemysł lotniczy ??? Rozumiem, że nie wszystkie szczegóły umów podaje się do publicznej wiadomości ale ogólność i niekonkretność tej informacji jest z najwyższej półki...

Reklama