Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Koniec testów nowej wersji Mi-26

Mi-26. Fot. Russian Helicopters
Mi-26. Fot. Russian Helicopters

Russian Helicopters, część państwowego holdingu Rostec, poinformowała o zakończeniu wstępnych testów w locie najnowszej wersji ciężkiego śmigłowca transportowego Mi-26, oznaczonej jako Mi-26T2W.

Testy przeprowadzono w 929 Państwowym Ośrodku Lotniczo-Doświadczalnym (GLIC) im. Czkałowa w Achtubińsku. Śmigłowiec czekają teraz oficjalne testy wojskowe. Maszyna zbudowana została na zamówienie rosyjskiego resortu obrony, wystosowane w 2016 roku. Powstała na podbudowie egzemplarza z 1988 roku, który od tamtego czasu znajdował się w zakładach. Oblot śmigłowca odbył się w sierpniu ubiegłego roku.

Przypomnijmy, że Mi-26T2W to najnowsza wersja śmigłowca-rekordzisty, który od 1982  roku dzierży rekord w dziedzinie najcięższego ładunku przeniesionego jednorazowo przez wiropłat (ponad 55 ton). Wprowadzane obecnie w maszynie zmiany skupiają się w dużej mierze na awionice (zastosowanie cyfrowego systemu pilotażowo-nawigacyjnego NPK90-2W, który ma dysponować wyjątkowo dużymi możliwościami w zakresie autonomicznego utrzymywania kierunku i wysokości lotu oraz zabudowę wnętrza w standardzie glass cockpit z kolorowymi wyświetlaczami LCD), łączności (którą ma zapewniać system komunikacji satelitarnej KSS-26T2W) czy przystosowaniu maszyny do lotów NVG (Night Vision Goggles - gogle noktowizyjne).

Modyfikacje obejmują też dostosowanie śmigłowca do potrzeb wojskowych - od zamontowania foteli o zwiększonej odporności balistycznej, przez instalację systemu samoobrony Ł370-E26Ł Witebsk z radarem ostrzegającym o pociskach przeciwlotniczych N035 Arbalet-D i systemu Ł-150-28M-26, ostrzegającego o opromieniowaniu falami radiowymi i promieniem lasera.

Kolejnym krokiem będzie instalacja nowych silników PD-12W, które zwiększą możliwości działania śmigłowca w trudnych warunkach, m.in. na dużych wysokościach, a które mają być gotowe w przyszłym roku. Przewidywany termin rozpoczęcia seryjnej produkcji to 2021 r.

Reklama

Komentarze (3)

  1. Buba

    Zmodernizowana maszyna która ma 31-lat i tyle stała w magazynie. No coments.

    1. bryxx

      Buba co ty bredzisz? Te maszyn cały czas latają. Nawet amerykanom pomagały ściągać uszkodzone Chinooki ściągać z gór w Afganistanie. Bo nic lepszego w tej klasie niema. Sam Chinook to sporo starsza konstrukcja. W tej klasie smigłowców to nic nowego nikt od dawna nic nie zrobił. Nawet to co Chińczycy przy pomocy rosjan chca zrobic to czerpie z tej konstrukcji pełnymi garściami. Nic lepszego na świeci nie ma.

    2. Davien

      Bryxx, on nic nie bredzi, Mi-26T2W powstał na bazie Mi-26 z 1988r, masz nawet tu w artykule napisane:)) A to co robia Chińczycy z Mi-26 nie ma nic wspólnego to maszyna na poziomie Ch-53 z ukrainskimi silnikami bo rosyjskich jakos nie chcą:)

    3. Palmel

      nie Rosyjskich tylko ukraińskich z Motor Sicz ale Chińczycy nie radzą sobie z przeniesieniem napędu i do współpracy zaprosili Rosjan, napisz wreszcie coś o czym się nie mówi ani nie pisze bo to jest o wiele ciekawsze np o jednostce wojskowej nr 10003

  2. Davien

    Ok z tym ładunkiem to niezła wpadka. maks masa Mi-26 to 56ton, a maks ładunek to 20 ton,

    1. bryxx

      "W 1999 roku Mi-26 użyto do przeniesienia ważącego 25 ton bloku lodu z odnalezionym na Syberii mamutem sprzed 23 tys. lat. Znalezisko przewieziono do laboratorium w syberyjskiej wiosce Chatanga na półwyspie Tajmyr, gdzie naukowcy mogli zbadać mamuta i… podjąć próby jego sklonowania." To jak topowiedziałeż że 20 ton to max?

    2. F.K.

      Wiadomo było że przyleziesz tu jako pierwszy ze swoim pluciem jadem, krytyką i mądrościami z wiki. Wyraźnie mowa jest o rekordzie. Ptzeczytaj artykół jeszcze raz.

    3. Davien

      Tak, 20 ton to masa maksymalna ten Mi-26 przeciazony podczas tego transportu wyladował w fabryce na remoncie generalnym:)) MiG-25 tez sie rozpedził do 3,2Ma ale do latania sie potem nie nadawał:)

  3. halny

    Rząd Indii zatwierdził zakup 464 czołgów T-90MS dla armii indyjskiej

Reklama