Reklama

Siły zbrojne

Kolejna katastrofa Apacza US Army

AH-64D, Fot. Airman 1st Class Cory D. Payne/U.S. Air Force
AH-64D, Fot. Airman 1st Class Cory D. Payne/U.S. Air Force

Śmigłowiec szturmowy AH-64D Apache należący do 101. Bojowej Brygady Lotniczej 101. Dywizji Powietrznodesantowej z Fort Cambell rozbił się podczas  misji szkoleniowej niedaleko bazy. Obaj piloci maszyny zginęli. Niecałe 2 tygodnie temu dwóch innych członków załogi AH-64D amerykańskiej armii poniosło śmierć w wypadku maszyny tego typu w Korei Południowej. 

Śmigłowiec szturmowy AH-64D Apache należący do 101. Bojowej Brygady Lotniczej 101. Dywizji Powietrznodesantowej z Fort Cambell rozbił się podczas  misji szkoleniowej w odległości ok. 20 km od położonej na granicy stanów Kentucky i Tennessee bazy. Do wypadku doszło po zapadnięciu zmroku, ok. godz. 19 czasu lokalnego. Płonący wrak zlokalizowano niedaleko rolniczej osady Freedonia w hrabstwie Montgomery na terenie stanu Tennessee.  Obaj piloci maszyny zginęli, a akcja gaszenia szczątków śmigłowca zakończyła się dopiero po godzinie 23 czasu lokalnego. Przyczyny tragedii nie są na razie znane. Katastrofa jest badana przez zespół U.S. Army Combat Readiness Center.

To kolejny wypadek śmigłowca Apache należącego do US Army. W dniu 23 listopada br. dwóch pilotów zginęło w wyniku katastrofy AH-64D należącego 2. Dywizji Piechoty, do której doszło w Korei Południowej

Reklama

Komentarze (6)

  1. Ernst Junger

    Według dotychczasowych cen zakupu, kursów walut i deklarowanej przez MON kwoty rzędu 5 mld zł na zakup śmigłowców, ilość na którą możemy sobie pozwolić wygląda następująco: AH-64e - 20 szt. Viper - 22 szt. Tiger - 26 szt. T-129 Atak - tu jest pewien problem wynikający z trudności doszacowania, więc plus/minus jakieś - 38/40 szt.

    1. AS1

      A teraz klasyfikacja AH-64E - wartosci bojowe 100% AH-1Z Viper - wartosc bojowa 70% Apacha EC665 Tiger/Tigre - wartosc bojowa 75% Apacha T-129 Atak - wartosc bojowa 50% Apacha I teraz sie zastanow , jak bedziesz zmuszony zalozyc mudur , chwycic za karabin i ryzykowac zycie za ojczyzne to chcesz zeby ktora z wymienionych maszyn wspierala cie z powietrza ?

    2. Dan75

      Kochany Ernstie , cena to nie wsystko ,licza sie walory bojowe i bezpieczenstwo zalogi(opancerzenie) budzet na ''kruka'' zawsze da sie zwiekszyc , tylko czy chcesz miec : 38/40 szt -T-129 w sluzbie od 2014 , dopiero za 10-15 lat mozemy oceniac jej walory (waga 2350kg) 26 Tiger w sluzbe od 2003 , ma swoje problemy wieku dzieciecego (waga 3060kg) 22 Viper w sluzbie od (1971 jak AH-1J) 2010 jako AH-1Z pierwsza generacja smiglowca bojowego (waga 5580 kg) 20 AH-64E w sluzbie od 1986 (AH-64A) Druga generacja smiglowca bojowego (waga 5165 kg) Ja bym wolal miec 20 AH-64E .

  2. Riddler

    Jednak fotel wyrzucany w tego typu śmigłowcach to pożądana i praktyczna rzecz.

  3. marek!

    Robert Kubica nie potrafi jezdzic samochodem. Zawsze sie znajdzie wariat pedzacy 200 km/godz w centrum miasta.... szkoda pilotow...:(

  4. J.M.P.

    Kiepska to reklama produktu patrząc w kontekście naszego programu Kruk. Ale znając nasze realia program może wystartuje za 5 lat.

    1. Rocco

      Co to ma do reklamy? Gdy pilot popełnia błąd to nie ważne jak dobra jest maszyna (zakładając, że to błąd szkolonego pilota). Każdy typ statku powietrznego prędzej czy później spadnie z nieba w wypadku

    2. AS1

      AH-64 w wersji E jest jedym sesownym wyborem w programie ''Kruk'' dla nas , Bez paniki jest jesien warunki pogodowe nie sa najlepsze , lot po zmroku , maszyny w wersji D wiec trudno okreslic wiek tych helikopterow mogly byc wyprodukowane jako A w 1983 a wejsc do sluzby w 1986 i miec upgrade w ciagu kilku ostatnich lat , nie zmiena to faktu ze jest to najlepszy smiglowiec bojowy swiata .

    3. podatnik

      Mam nadzieję! Helikoptery szturmowe na europejskim teatrze działań to debilizm. Kosztują tyle co wielozadaniowy myśliwiec 4 generacji a mają ułamek jego możliwości bojowych i w przypadku wojny długo to sobie po europejskim niebie nie polatają, bo mało jest łatwiejszych celi latających do zestrzelenia od helikoptera.

  5. AS1

    Przestroga przed pomyslami typu ''kupujemy uzywane AH-64,UH-60,CH-47-F15,F16,F18 z magazynow us army/airforce/navy'' maszyny skladowane tam , zostaly tam skierowane przez technikow nie bez powodu ! , jak mamy kupowac sprzet to tylko nowy ! najlepiej amerykanski ,nie zebym byl fanboyem us , ale tylko oni maja sprzet ktory zdal egzamin na polu walki .

    1. rebeliant80

      A na jakim polu walki on zdał egzamin, chodzi ci o rozpędzanie po pustyniach Iraku i Afganistanu gości na wielbłądach?

  6. news

    Pilot przeszarżował w niskim przelocie nad lasem i zawadził o wysokie drzewo rosnące na wzgórzu. To był młodziak szkolony głównie na symulatorze ...

Reklama