Reklama

Siły zbrojne

Koncern stoczniowy DCNS chce przejąć odpowiedzialność za budowę indyjskich okrętów podwodnych

DCNS chce przejąć odpowiedzialność za budowę w Indiach OP typu Scorpène – fot. DCNS
DCNS chce przejąć odpowiedzialność za budowę w Indiach OP typu Scorpène – fot. DCNS

Prasa indyjska przewiduje kilkuletnie opóźnienie w procesie budowy w Indiach okrętów podwodnych typu Scorpène. Koncern stoczniowy DCNS planuje jednak dokończyć program zgodnie z terminem.



Opóźnienie mogło się pojawić w związku z nie przedłużeniem kontraktu na asystę techniczną dla indyjskiej stoczni Mazagon Dock Limited (MDL), co spowodowało, że z kraju wyjechali specjaliści z hiszpańskiej stoczni Navantia

Więcej: Indie: Opóźnienie w budowie okrętów podwodnych Scorpène

„To w DCNS skonstruowano okręty podwodne Scorpène i dysponujemy całą wiedzą i kompetencjami by kontynuować transfer technologii potrzebnej do kontynuowania budowy. Zapewnimy wystarczającą asystę techniczną stoczni MDL, która może wykroczyć poza to, co zostało zakontraktowane. Ale będziemy kontynuowali współpracę aż do zakończenia projektu z sukcesem” odpowiedział dyrektor DCNS-India Bernard Buisson, zapytany o konsekwencje wyjazdu konsultantów ze stoczni Nawantia.

Dodał on również, że „MDL będzie kontynuowało budowę kadłubów 6 okrętów podwodnych tak samo szybko i na takim samym poziomie technologicznym jak stocznie we Francji”. „ … Zakup wielkiej ilości wyposażenia, od licznych poddostawców zagranicznych nie jest rzeczą łatwą i niektórzy z tych poddostawców mogą być nieprzygotowani do współdziałania ze stocznią zagraniczną jak MDL”. Tutaj pomoc DCSN może się rzeczywiście okazać niezbędna.

Więcej: Euronaval 2012 – sposób wykorzystania bezzałogowców przez okręty podwodne Scorpène

Stocznia Navantia i DCNS wspólnie pracowały nad projektem okrętów podwodnych Scorpène, jednak w 2010 r. nastąpił rozłam i od tego momentu oba podmioty działają samodzielnie z oddzielnie rozwijanymi projektami.

(MD)

 
Reklama
Reklama

Komentarze