Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Będzie polski czołg. Bumar liderem konsorcjum

"Anders" na XX edycji MSPO w 2012 roku - fot. Bumar
"Anders" na XX edycji MSPO w 2012 roku - fot. Bumar

Bumar został liderem konsorcjum budowy nowego polskiego czołgu podstawowego.



14 lutego br. w Warszawie Bumar sp. o.o. wraz z innymi spółkami polskiego sektora zbrojeniowego powołał konsorcjum budowy nowego czołgu podstawowego. Celem konsorcjum, wedle zapisów, jest wykonanie prac badawczo- rozwojowych, a następnie wdrożenia do produkcji  „Uniwersalnej Modułowej Platformy Gąsienicowej w wersji Wozu Wsparcia Bezpośredniego/Nowego Czołgu Podstawowego”. Liderem Konsorcjum został Bumar, który będzie koordynował i nadzorował przebieg prac badawczo – rozwojowych, a po ich zakończeniu będzie odpowiedzialny za wdrożenie do produkcji i dostarczenie polskiej armii, nowego polskiego czołgu.

W skład konsorcjum, oprócz Bumaru, weszły następujące spółki z Grupy Bumar: Ośrodek Badawczo – Rozwojowy Urządzeń Mechanicznych OBRUM Sp. z o.o., Zakłady Mechaniczne „Bumar – Łabędy” S.A., Bumar Żołnierz S.A., Bumar Elektronika SA, a także - Huta Stalowa Wola S.A., Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne S.A., Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochodowej  - Instytut Badawczy  oraz Wojskowe Zakłady Mechaniczne S.A.  

Konsorcjum zostało powołane w odpowiedzi na zainteresowanie, jakie Ministerstwo Obrony Narodowej wyraziło wobec realizacji projektu Uniwersalnej Modułowej Platformy Gąsienicowej/Nowego Czołgu Podstawowego.  Grupa Bumar od kilku lat prowadzi prace analityczne i koncepcyjne oraz badawczo-rozwojowe w celu dostarczenia polskiej armii, nowoczesnej Uniwersalnej Platformy Gąsienicowej w postaci Wozu Wsparcia Ogniowego zgodnie z oczekiwaniami MON.

Konsorcjum umożliwi wykorzystanie potencjału intelektualnego i produkcyjnego w zakresie budowy gąsienicowych pojazdów bojowych, w tym platform bojowych i specjalnych, jaki posiadają poszczególni członkowie tej umowy.

Szczegółowy podział zdań pomiędzy członkami konsorcjum jest opracowywany na podstawie wstępnej architektury przygotowanej przez lidera.

„Ta umowa oznacza, że polski przemysł połączył siły, bo wszystkim nam zależy na tym, aby dostarczyć jak najlepszy pojazd dla polskich Sił Zbrojnych i aby polscy żołnierze jeździli  polskim czołgiem” – mówi Mariusz Andrzejczak, Wiceprezes Zarządu ds. Technologii i Rozwoju.

Źródło: Bumar
Reklama
Reklama

Komentarze